GEMEENTE HOEVEN AS 'i W Agendanr.21. Raadsvergadering d.d. 27 april 1990. Onderwerp: Voorstel tot aanschaf van een nieuwe telefooncentrale en faxapparatuur en daartoe vast te stellen de 4e wijziging gemeentebegroting 1990. Hoeven, 13 april 1990. De P.T.T.-telefooninstallatie die binnen de secretarie in gebruik is, is van een type dat niet meer wordt gemaakt. Het gevolg is, dat de onderdelenvoorziening steeds moeilijker wordt en ook duurder, omdat enerzijds de te vervaardigen series steeds kleiner worden en anderzijds de aanmaak van sommige onderdelen is ge staakt. De reserve-voorraad is, of raakt, uitgeput en kan niet worden aangevuld. Het dalende aantal in bedrijf zijnde technische (ver)oude(rde) electro-mechanische installaties veroorzaakt daarom sterk stijgende instandhoudingskosten. Ook omdat de groep monteurs steeds kleiner wordt, die in dit type installatie is geschoold. Voor P.T.T.-Telecom zijn er na de contractstermijn dan ook sterk verminderde mogelijkheden voor verregaand onderhoud, servicing en continuering (n.b. per 9-8-1989 is het contract voor de UH45-telefooninstallatie reeds verstreken) De gemeente als organisatie en haar bestuursorganen dienen ons inziens te allen tijde bereikbaar te zijn en dus kan het risico van uitval van de telefooncentrale niet worden geaccepteerd. De installatie zal dan ook vervangen moeten worden. Voor onze gemeente is het navolgende minimum eisenpakket gefor muleerd: 8 netlijnen (de capaciteit van de huidige telefoonin stallatie, t.w. 6 netlijnen, blijkt in de praktijk te gering) aansluitmogelijkheid voor nu 58 toestellen; doorkiesfaciliteiten; lokaal/interlokaal telefoneren vanaf elk individueel toestel (n.b. buitenland via de centrale, toestellen in spreek-/vergaderruimten: alléén lokaal telefoneren) blokkeringsmogelijkheid 06-nummers. Ten aanzien van doorkiesfaciliteiten wordt het volgende opge merkt: doorkiezen is op de P.T.T.-centrale Hoeven nu niet moge lijk. De ombouw naar een digitale P.T.T.-centrale, waarbij doorkiezen wél mogelijk is, is gepland voor medio 1990, aldus informatie van P.T.T.-Telecom. Doorkiesfaciliteiten zijn echter gewenst, zodat de aan te schaffen telefooncentrale daarvoor nu al geschikt dient te zijn, d.w.z. dus een digitale centrale. Bij de procedure tot aanschaf van een nieuwe telefooncentrale is gebruik gemaakt van de diensten van het R.I.B. Het dienstenpakket van het R.I.B. in deze omvat o.a.: het opstellen/beoordelen van een programma van eisen, uitschrijven prijsaanvragen naar gese lecteerde leveranciers, offerte vergelijkingen maken, voeren van onderhandelingen met leveranciers, orderafhandelingen, afsluiten onderhoudscontracten, nazorg en verificatie van facturen.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1990 | | pagina 220