t probleem. De werkgroep is van oordeel dat hiervoor eigenlijk maar één oplossing is, namelijk het in het leven roepen van een "vliegende" rampenstaf, die in het gehele verzorgingsgebied van de regionale brandweer van het Streekgewest kan worden ingezet. Door op een beperkt aantal personen terug te vallen kan men meer deskundigheid in de staf halen, door opleiding en oefening over meer routine beschikken als het er op aan komt, de aflossing beter regelen (elke functie moet drie maal worden afgedekt) en de kosten om tot invulling van de rampenstaf te geraken blijven beperkt Nadat het rampenplan is vastgesteld zal met name aan dit soort zaken aandacht worden besteed en zullen aan de hand van de onderscheidene taakomschrijvingen de instructies worden opgesteld en aan het rampenplan worden toegevoegd. Ingevolge artikel 5 van de Rampenwet dient ons college het rampenplan binnen een maand na vaststelling toe zenden aan Gedeputeerde Staten en aan de Commissaris der Koningin. Gelet op bovenstaande stellen wij u voor het rampenplan voor de gemeente Hoeven vast te stellen en te bepalen dat binnen 12 maanden na vaststelling de daarin aangegeven onderdelen nader door ons college dienen te worden uitgewerkt en tevens te bepalen dat met betrekking tot de beleidsmatige aspekten uw raad bevoegd is tot wijziging van het rampenplan en het college te machtigen de uitvoeringsaspecten zonodig te wijzigen. Het ontwerp-raadsbesluit en het ontwerp-rampenplan liggen voor u bij de stukken ter inzage. De commissie Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting en Financiën is gehoord, en kan zich met ons voorstel verenigen na aanvulling van de punten II en III van het besluit. Burgemeester en wethouders van Hoeven. A.F.W. Osterloh, burgemeester. J.B.C. van Zitteren, loco-secretaris. js raadsv2.bz

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1989 | | pagina 259