GEMEENTE HOEVEN
Agendanr.7. Raadsvergadering d.d. 23 april 1987.
Onderwerp: Voorstel tot het verlenen van eervol ontslag als ambtenaar van
de burgerlijke stand aan de heer A. Veraart en de heer F. Bogers
als zodanig te benoemen.
Hoeven, 30 maart 1987.
De heer A.M.J. Veraart, sedert 31 janauri 1978 ambtenaar van de burger
lijke stand, is als gevolg van drukke werkzaamheden niet meer in de ge
legenheid die functie uit te oefenen.
In verband daarmede is het gewenst hem als ambtenaar van de burgerlijke
stand ontslag te verlenen. Gelet op de wijze waarop hij als zodanig heeft
gefunctioneerd kan dat eervol ontslag worden verleend.
In zijn plaats kan de heer F.A.O.M. Bogers, ambtenaar op bevolking
benoemd worden. Deze is inmiddels in het bezit van het diploma Bevolkings
boekhouding, Burgelijke Stand en Nationaliteitsrecht en is in zijn functie
de meest aangewezen persoon om als ambtenaar van de burgerlijke stand op te
treden. Ook uit een oogpunt van efficiency is het gewenst, dat een ambtenaar
van bevolking tevens ambtenaar van de burgerlijke stand is.
Normaliter dienen wij voor elke benoeming een aanbeveling in van zo
mogelijk 2 personen. In dit concrete geval echter achten wij zulks overbodig.
De aanbeveling bevat dan ook slechts één naam. Voor de goede orde merken wij
op dat een nieuw benoemde ambtenaar van de burgerlijke stand zijn betrekking
eerst kan aanvaarden nadat hij door de arrondissementsrechtbank de voor
geschreven eden heeft afgelegd. Tenslotte delen wij u mede dat aan deze
functie geen extra bezoldiging is verbonden.
Wij stellen u voor:
1.) de heer F.A.O.M. Bogers, met ingang van de dag waarop hij zal zijn
beëdigd, te benoemen tot onbezoldigd amtenaar van de burgerlijke stand
in de gemeente Hoeven;
2.) de heer A.M.J. Veraart met ingang van 1 mei eervol ontslag te verlenen
als ambtenaar van de burgerlijke stand in de gemeente Hoeven.
De commissie Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting en Financiën is
gehoord en kan zich met ons voorstel verenigen.
Burgemeester en wethouders van Hoeven.
A.F.W. Osterlon, burgemeester.
K.C.M. van de Pol, secretaris.