GEMEENTE HOEVEN
Agendanr.16, Raadsvergadering d.d. 26 maart 1987.
Onderwerp: Voorstel tot het beschikbaarstellen van een krediet van 7.5OO,— ten
behoeve van het verzorgen van festiviteiten op 30 april 1987 in ver
band met de viering van het 50-jarig huwelijksfeest van het prinselijk
paar.
Hoeven, 20 februari 1987.
De beide OranjecomiteAs van Hoeven en Bosschenhoofd zijn bereid
gevonden om op 30 april a.s. festiviteiten te verzorgen in verband
met de viering van het 50-jarig huwelijksfeest van het prinselijk
paar.
Gezamenlijk hebben wij een programma uitgewerkt met bijbehorend
tijdschema, dat in het agenda-dossier voor u ter inzage is gelegd.
In het programma is het accent gelegd op activiteiten voor kinderen.
Het vuurwerk vormt het hoogtepunt van het programma.
De comité's kunnen de activiteiten verzorgen .voor een bedfag,
dat geraamd wordt op 7.500,—De totale kosten van de activi
teiten worden geraamd op 7.925, Op eigen initiatief hebben de
organisatoren sponsors gevonden teneinde de kosten te kunnen drukken.
De viering van het gouden huwelijksfeest is een eenmalige aan
gelegenheid waarvoor de post "Eenmalige middelen" op de gemeente
begroting voor 1987 toereikend is.
Gelet op het programma alsmede op de bijzondere viering van
deze koninginnedag stellen wij u voor de kosten van de beide comité'si
voor het verzorgen van festiviteiten op 30 april 1987 op declaratie
basis van daadwerkelijk gemaakte kosten te vergoeden en hiervoor een
krediet beschikbaar te stellen van 7-500,door vaststelling van
de 7e wijziging van de gemeentebegroting 1987
De commissie Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting en
Financiën is gehoord. Twee leden kunnen zich met ons voorstel
verenigen. Eén lid van de commissie gaat akkoord met het
beschikbaarstellen van 7.500,doch heeft persoonlijk
bezwaren tegen het vuurwerk.
Een ander lid van de commissie stelt, dat zijn fractie tegen
het vuurwerk is en derhalve alléén instemt met het beschik
baarstellen van 2.425,voor de overige activiteiten.
Burgemeester en wethouders van Hoeven.
A.F.W. Osterloh, burgemeester
K.C.M. van de Pol, secretaris.