- 2 - XII Richtlijnen/verdeling soorten ingekomen stukken. Voor de wijze van behandeling is de aard en de inhoud van het verzoek of brief bepalend. Hierbij kan de volgende verdeling worden gemaakt a. Procedurestukken: het betreft hier verzoeken en brieven aan de gemeenteraad welke eerst een wettelijke procedure moeten volgen voordat het stuk ter behandeling in de gemeenteraad kan worden gebracht. In praktisch alle gevallen zal een kommissie gehoord worden. De wijze van afhandeling is dan als volgt: - ambtelijke voorbereiding(inclusief externe adviezen, rapporten en overleg-situaties) - bespreking met portefeuillehouder (ook wel voordat ambtelijke voor bereiding gestart wordt) - behandeling in B. en W. inzake innemen standpunt; - advies betreffende kommissie; - bij afwijkend advies van de kommissie wordt de kwestie opnieuw in het college van B. en W. behandeld; - uiteindelijk standpunt college wordt middels preadvies aan de raad aangeboden waarna beslissing kan worden genomen. b. Bezwaar- en beroepschriften: - Wanneer in de betreffende wetten geen beroepsrecht is geregeld zal op grond van de wet AROB de door uw raad ingestelde AROB-commissie advies geven inzake het aan de raad gerichte bezwaarschrift. Daarna kan de raad beslissing nemen. - Is wel beroepsrecht in de betreffende wet geregeld dan zal deze procedure eerst gevolgd moeten worden voordat de raad een beslissing kan nemen. c. Mededelingen: - die niet om een antwoord vragen: kunnen voor kennisgeving worden aan genomen - die wel om een antwoord vragen (b.v. adhesie-betuiging)de voorbe reiding en advisering zal door het kollege van B. en W. geschieden, waarna de raad een voorstel ontvangt. IV Voorstel Het ligt in de bedoeling de voor u ingekomen post (overeenkomstig de bij punt III aangegeven verdeling) in een map permanent ter inzage te leggen op de leeskamer van uw raad. Om de stukken in de map aktueel te houden zulle, telkens op de 15e van elke maand de stukken die een maand ter inzage hebben gelegen vervangen worden. Gezien het vorenstaande stellen wij u voor om de aan uw raad gerichte stukken te behandelen overeenkomstig de hiervoor aangegeven procesgang. Burgemeester en wethouders van Hoeven. A.F'.W. Osterjoh, burgemeester K.C.M. van de Pol, secretaris

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1986 | | pagina 318