- 2 -
Binnen de raad dient vervolgens een principiële diskussie te worden
gevoerd over de toekomst van het Bosbad-complex
De eerste gedachten van het stichtingsbestuur zijn in hoofdlijnen in
dit preadvies opgenomen. Aan dit advies ligt een drietal voorstudies
ten grondslag, te weten:
- het rapport/advies m.b.t.de Bestuurlijke en Organisatie van
Stichting Bosbad Hoeven;
- een financiële prognose bij ongewijzigd beleid voor het Bosbad-
complex in zijn totaliteit (deelrapport 2)
- een marktverkenning ten behoeve van de keuze voor de in de toe
komst te voeren produkt-/marktcombinaties (deelrapport 3)
Deze rapporten liggen tezamen met deelrapport 1 (stand van zaken
m.b.t. onderzoek Bosbad-complex) ter secretarie voor u ter inzage.
Aanbevelingen.
De adviezen luiden als volgt:
1. Bijstelling van de Generale doelstelling.
"Alle inspanningen dienen gericht te zijn op een verhoging van het
sociaal/maatschappelijk welbevinden van de Hoevende bevolking. Hierbij
is het zaak dat ten behoeve van de continuïteit in de bedrijfsvoering
een zekere mate van winst wordt gerealiseerd teneinde ook in de toekomst
de nodige produktinnovaties te kunnen waarborgen"
Een nadere omschrijving van het sociaal/maatschappelijk welbevinden
van deHoevense bevolking geeft meer inhoud aan deze slogan en mag
als zodanig niet"achterwege blijven.
In eerste aanleg werden de volgende eleménten aangehaald ter definiëring
van het begrip "sociaal/maatschappelijk1' in de context van het totale
Bosbadcomplex:
- rekreatieve zwemgelegënheid tègerl eön redelijke prijs;
- een boven-modaal rekreatief voorziehingennivomede gezien de schaal
van de gemeente;
- een educatief/culturele bijdrage;
- economische impuls - middenstand;
- indirekte werkgelegenheid.
- direkte werkgelegenheid Hoeven;
- versterking image Hoeven als zijnde een rekreatiegemeente,
ten behoeve van externe promotie;
- emotionele meerwaarde van het Bosbad wat leidt tot een verhoogd gemeen
schapsgevoel
Ten aanzien van het winstaspekt zij opgemerkt dat, in een tijd waarin
de aanbieders op de rekreatiemarkt elkaar beconcurreren, niet door
middel van prijzen maar louter door middel van de kwaliteit van het
produkt het maken van winst onontbeerlijk is. Als gevolg van bovenstaande
-tendens-;