-8- d. de inbreng van de kleinere gemeenten; e. de huisvesting; f. de personeelsformatie. Duidelijkheid is inmiddels verschaft over de onder a, b, e en f genoemde punten. In een herzien „voorstel voor de oprichting van een Regionaal Werkgelegenheidsinstituut in het Streekgewest Westelijk Noord-Brabant" van maart 1986 is dit verder uitgewerkt. 6' Het voorstel voor de oprichting van het R.W.I. in Westelijk Noord- Brabant. Het laatstgenoemde voorstel treft u bijgaand aan. Op een aantal hoofdzaken gaan wij nader in. 6.1. De taakstelling. In het voorstel is een duidelijke taakstelling opgenomen. De gemeenten houden de vrijheid zelfstandig akwisitie te plegen. De akwisitie van het R.W.I. is méér algemeen van karakter en richt zich op het werven van bedrijven voor de streek en het waar mogelijk voorkomen, dat ver huizende bedrijven voor de streek verloren gaan. 6*2. De streekgewestelijke deelname in het R.W.I. Het streekgewest neemt deel in de op te richten n.v. Zodoende is er sprake van een optimale regionale belangenbehartiging. Op deze manier zijn ook alle gemeenten, die niet rechtstreeks in het R.W.I. deel nemen, toch in het R.W.I. vertegenwoordigd. De streekgewestelijke vertegenwoordiging in de Raad van Commissarissen zal zich in zijn stemgedrag uitsluitend mogen laten leiden door wat in zijn ogen als streekbelang moet worden gezien. 6.3. De_kosten_en_de_kostenverdeelsleutel Gelet op de reakties van de gemeenten is gezocht naar een nieuwe meer rechtvaardige kostenverdeelsleutel. Die is gevonden, door de exploitatiekosten "ponds-ponds-gewijs" om te slaan over de houders van een D-aandeel. -Dat-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1986 | | pagina 212