-2-
Met name de voorgestane snelheidsbeperkende maatregelen en een af
gescheiden fietspad hebben tot nader beraad geleid. Een volledig af
gescheiden fietspad is geen haalbare kaart, zeker niet gezien het
onevenredig grote ruimtebeslag, dat hiermede gemoeid zou zijn. De
afscheiding is louter visueel van aard, doordat het fietspad in
rode betontegels wordt uitgevoerd en voorts middels wegmarkeringen
bij de kruispunten. De snelheidsbeperkende maatregelen bestaan uit
vluchtheuvels met voetgangersoverstreekplaatsen.
Uitvoering.
Gezien de totale kosten is in overleg met de werkgroep openbare
projecten bekeken of de reconstructie gefaseerd kan worden uitgevoerd.
Dit heeft geresulteerd in een op 29 augustus 1985 gevoteerd krediet
ad. 32.000,ter voorbereiding (gereedmaken voor de aanbesteding)
van de reconstructie, m.n.
1. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Hogestraat - Zwarthoofd-
seweg.
2. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Willeke Joostenstraat -
Pagnevaartdreef - St. Gerardushof.
3. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Marijkestraat.
4. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Bosschenhoofdsestraat
5. Wegaanpassing Pastoor van Breugelstraat nabij D.E.V.O.-terrein.
Het in januari 1986 voorgelegde bestek heeft betrekking op de
gehele reconstructie.
Eveneens is nog met de gedachte gespeeld een gefaseerde uit
voering te doen plaatsvinden, waarbij dan gedacht werd aan het
gedeelte tussen de Willeke Joostenstraat en Marijkestraat.
De kosten hiervoor werden geraamd op 449.800,inkl. de
b.t.w.
Het overige gedeelte zal dan op een later tijdstip moeten worden
uitgevoerd.
De jaarlijkse onderhoudskosten voor laatst genoemde gedeelte
zullen 7.000,gaan bedragen op prijspeil van heden (b.t.w. 19%).
-Ondanks-