-2- Met name de voorgestane snelheidsbeperkende maatregelen en een af gescheiden fietspad hebben tot nader beraad geleid. Een volledig af gescheiden fietspad is geen haalbare kaart, zeker niet gezien het onevenredig grote ruimtebeslag, dat hiermede gemoeid zou zijn. De afscheiding is louter visueel van aard, doordat het fietspad in rode betontegels wordt uitgevoerd en voorts middels wegmarkeringen bij de kruispunten. De snelheidsbeperkende maatregelen bestaan uit vluchtheuvels met voetgangersoverstreekplaatsen. Uitvoering. Gezien de totale kosten is in overleg met de werkgroep openbare projecten bekeken of de reconstructie gefaseerd kan worden uitgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een op 29 augustus 1985 gevoteerd krediet ad. 32.000,ter voorbereiding (gereedmaken voor de aanbesteding) van de reconstructie, m.n. 1. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Hogestraat - Zwarthoofd- seweg. 2. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Willeke Joostenstraat - Pagnevaartdreef - St. Gerardushof. 3. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Marijkestraat. 4. Het kruispunt Pastoor van Breugelstraat - Bosschenhoofdsestraat 5. Wegaanpassing Pastoor van Breugelstraat nabij D.E.V.O.-terrein. Het in januari 1986 voorgelegde bestek heeft betrekking op de gehele reconstructie. Eveneens is nog met de gedachte gespeeld een gefaseerde uit voering te doen plaatsvinden, waarbij dan gedacht werd aan het gedeelte tussen de Willeke Joostenstraat en Marijkestraat. De kosten hiervoor werden geraamd op 449.800,inkl. de b.t.w. Het overige gedeelte zal dan op een later tijdstip moeten worden uitgevoerd. De jaarlijkse onderhoudskosten voor laatst genoemde gedeelte zullen 7.000,gaan bedragen op prijspeil van heden (b.t.w. 19%). -Ondanks-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1986 | | pagina 184