-2-
Het dagelijks bestuur van het Streekgewest heeft samen met het
bestuur van de C.P.A. de nodige besluiten voorbereid omtrent de op
heffing en liquidatie van de C.P.A.
Daarnaast is een wijziging van de gemeenschappelijke regeling ont
worpen, waarbij de C.P.A.-taak in het takenpakket van het Streek
gewest wordt opgenomen.
Het algemeen bestuur van de C.P.A. heeft inmiddels met de op
heffing van de dienst ingestemd. Ook de gewestraad heeft de wenselijk
heid uitgesproken te komen tot wijziging van de gemeenschappelijke
regeling.
Om inzicht te krijgen in de rechten en verplichtingen, die
ontstaan als gevolg van de nagestreefde opheffing van de Regeling
Centrale Post Ambulancevervoer Regio E Noord-Brabant per 1 juli 1986,
is een liquidatieplan opgesteld. Dit plan (zie bijlage b. van het
besluitenpakket) beperkt zich hoofdzakelijk tot de te verwachten finan
ciële gevolgen van de opheffing en de noodzakelijke overdracht van
rechten en verplichtingen.
Met ingang van het tijdstip waarop de zorg voor het dirigeren en
coördineren van het ambulancevervoer aan het Streekgewest wordt over
gedragen, treedt de huidige coördinator C.P.A. in dienst van het Streek
gewest. Om deze overgang te regelen is door het Streekgewest een sociaal
statuut opgesteld. Dit statuut is opgenomen onder bijlage c.) van het
besluitenpakket.
Het gebied van het Streekgewest is door provinciale staten van
Noord-Brabant aangewezen als samenwerkingsgebied in de zin van de Wet
Gemeenschappelijke Regelingen. In de geest van deze wet kan van een
aparte gemeenschappelijke regeling met de Zeeuwse gemeenten Sint
Philipsland en Tholen geen sprake zijn. Deelname aan deze gewestelijke
C.P.A.-taak door de beide Zeeuwse gemeenten kan enkel middels een op
dienstverlening gerichte overeenkomst (zie bijlage e) van het besluiten
pakket
-Om-