-2- Daarnaast heeft de commissie een omschrijving van de taak voor de gemeentesecretaris opgesteld, waarbij de onderscheidene werkzaamheden in percentages van de werktijd werden aangegeven. Hieruit is de volgende taakomschrijving naar voren gekomen: 1.) art. 108 gemeentewet, het uitoefenen van het secretariaat van de bestuursorganen 10?ó 2.) het adviseren en ondersteunen van de bestuursorganen 30%; De verantwoordelijkheid van de secretaris strekt zich globaal uit over een vijftal niveaus, t.w. a.) directe ondersteuning van de bestuursorganen; b.) algemene zorg voor voldoende kwaliteit van de advisering en ondersteuning van het bestuur; c.) bijzondere zorg voor de kwaliteit van concrete adviezen; d.) raadgeving van het bestuur; e.) vaktechnische advisering. 3.) de coördinatie- en integratietakenhorizontaal 13% Tot deze taken behoren: a.) de zorg dat het produkt tot stand komt en voor de wijze waarop dat gebeurt; b.) de zorg voor volledigheid, consistentie, besluitrijpheideven wichtig beleid e.d. 4.) De coördinatie- en integratietaken, vertikaal (brugfunctie) 20% Bedoeld wordt om het ambtelijk gebeuren af te stemmen op het bestuurlijke b.v. door middel van wekelijks stafoverleg. 5.) de taken t.a.v. de centrale functies 23% Bedoeld worden de functies, waarvoor de secretaris een bijzondere verantwoordelijkheid draagt t.w. a.) organisatie en management; b.) personeel; c.) financiën; d.) beleidsplanning; e.) informatie; f.) voorlichting, public-relations, democratisering, algemeen bestuurlijke aangelegenheden. -Ten-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1985 | | pagina 222