11
GEMEENTE HOEVEN
Agendanr2. Raadsvergadering d.d. 8 juli 1985.
Onderwerp: Voorstel tot benoeming van een gemeentesecretaris.
HOEVEN, 5 juli 1985.
Onderstaand treft u een verslag aan van de werkzaamheden die
door de Selectiecommissie vacature gemeentesecretaris zijn verricht,
alsmede onze aanbeveling in deze aan uw raad.
Op 7 mei 1985 is de selectiecommissie voor de eerste maal
bijeen geweest, waarbij wethouder Brans als voorzitter van die
commissie werd benoemd.
Voorts werd in die vergadering een definitieve profielschets
opgesteld, waarbij de advertentie met functie-eisen als uitgangspunt
werd genomen.
De commissie is tot onderstaande profielschets gekomen:
1.) de secretaris dient over een brede ervaring te beschikken in de
gemeentelijke organisatie en in de gemeente-administratie;
2.) hij dient te beschikken over organisatorische en leidinggevende
kwaliteiten, met gevoel voor de menselijke aspecten;
3.) hij dient over eigenschappen te beschikken om goede contacten te
leggen en te onderhouden, zowel binnen als buiten de gemeentelijke
organisatie;
4.) hij dient bereid te zijn zich bij voorkeur te vestigen binnen de
gemeente of in de onmiddellijke omgeving daarvan;
5.) hij dient een opleiding te hebben genoten op het bestuurlijke
vlak, zo mogelijk op het niveau van GAII/HBA en/of GE/HEBA of
een academische opleiding met praktijk in de overheidssfeer;
6.) hij dient flexibel en slagvaardig te zijn;
7.) hij moet onder hoge druk kunnen e.g. doen werken en rust uit
stralen;
8.) hij dient eerlijk, integer en open te zijn en hij dient politiek
neutraal te kunnen handelen.
-Daarnaast-