-9-
Voor deze opgave was een concept-bestek gebruikt. Het definitieve bestek
kwam hoger uit, te weten op 374.740,50 (30?ó van 1.249.135, De
uiteindelijke kosten zijn binnen het definitieve bestek gebleven, zij
het dat enkele wegen duurder uitvielen en andere goedkoper bleken te
zijn. Onderstaand geven wij u per weg een overzicht:
30% defini
- afrekening
30% af
meer/minder
raming
30% raming definitief
tief/
ruilver
rekening
T.o.v. defini
Ruilverkaveling
bestek
bestek
kaveling
tief bestek
Iradasepostbaan
225.336
67.600,80
281 .439
84.431,70
203.380,55
61.014,16
/- 23.417,45
Ie Joostenstraat
34.123
10.236,90
36.428
10.928,40
33.504,08
10.051,22
7- 877,18
eieg
141.768
42.530,40
113.394,
34.018,20
139.527,26
41.858,18
7+ 7.839,98
rsdijk
162.286
48.685,80
172.790,
51 .837
168.097,28
50.429,18
7- 1.407,82
Leg/Wolverschans
335.787
100.736,10
382.065,
114.619,50
391.682,95
117.504,89
7+ 2.885,39
neg/Koedijk
132.290,
39.687
138.478
41.543,40
157.165,83
47.149,75
7+ 5.606,35
ïrschans
58.753,
17.625,90
124.541
37.362,30
122.845,36
36.853,61
/- 508,69
1 .090.343
327.102,90
1.249.135,
374.740,50
1.216.203,31
364.860,99
7- 9.879,51
De motivering van de over- en onderschrijdingen is de volgende:
Weg 8. Oude Bredasepostbaan
In het bestek was opgenomen, dat deze weg geheel zou worden voorzien van
een asfaltlaag. Tijdens de uitvoering is in verband met de aanwezigheid
van een watertransportleiding gekozen voor herbestrating van het weg
gedeelte tussen Heul en Heistraat.
Dit bleek goedkoper te zijn. Voor het verleggen van de waterleiding was
een bedrag opgenomen van 33.000,
Weg 22. Kokseweq.
Tijdens de uitvoering bleek, dat de huidige weg kapot gereden werd door
het vele transport. Hierdoor diende de fundering van dit weggedeelte te
worden aangevuld met hydraulische hoogovenslakken.
-Tevens-