-9- Voor deze opgave was een concept-bestek gebruikt. Het definitieve bestek kwam hoger uit, te weten op 374.740,50 (30?ó van 1.249.135, De uiteindelijke kosten zijn binnen het definitieve bestek gebleven, zij het dat enkele wegen duurder uitvielen en andere goedkoper bleken te zijn. Onderstaand geven wij u per weg een overzicht: 30% defini - afrekening 30% af meer/minder raming 30% raming definitief tief/ ruilver rekening T.o.v. defini Ruilverkaveling bestek bestek kaveling tief bestek Iradasepostbaan 225.336 67.600,80 281 .439 84.431,70 203.380,55 61.014,16 /- 23.417,45 Ie Joostenstraat 34.123 10.236,90 36.428 10.928,40 33.504,08 10.051,22 7- 877,18 eieg 141.768 42.530,40 113.394, 34.018,20 139.527,26 41.858,18 7+ 7.839,98 rsdijk 162.286 48.685,80 172.790, 51 .837 168.097,28 50.429,18 7- 1.407,82 Leg/Wolverschans 335.787 100.736,10 382.065, 114.619,50 391.682,95 117.504,89 7+ 2.885,39 neg/Koedijk 132.290, 39.687 138.478 41.543,40 157.165,83 47.149,75 7+ 5.606,35 ïrschans 58.753, 17.625,90 124.541 37.362,30 122.845,36 36.853,61 /- 508,69 1 .090.343 327.102,90 1.249.135, 374.740,50 1.216.203,31 364.860,99 7- 9.879,51 De motivering van de over- en onderschrijdingen is de volgende: Weg 8. Oude Bredasepostbaan In het bestek was opgenomen, dat deze weg geheel zou worden voorzien van een asfaltlaag. Tijdens de uitvoering is in verband met de aanwezigheid van een watertransportleiding gekozen voor herbestrating van het weg gedeelte tussen Heul en Heistraat. Dit bleek goedkoper te zijn. Voor het verleggen van de waterleiding was een bedrag opgenomen van 33.000, Weg 22. Kokseweq. Tijdens de uitvoering bleek, dat de huidige weg kapot gereden werd door het vele transport. Hierdoor diende de fundering van dit weggedeelte te worden aangevuld met hydraulische hoogovenslakken. -Tevens-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1985 | | pagina 204