II
-3-
Vervolgens is de volgorde van uitvoering van de onderdelen van een
route bepaald op basis van de navolgende kriteria:
a. de realiseringsmogelijkheden in het kader van werk met werk
situaties;
b. de realisering van die gedeelten waarop nog geen tracé aanwezig
is;
c. de verkeersveiligheid;
d. de planologische omstandigheden.
Tot slot zijn er nog twee algemene kriteria geformuleerd, te weten:
- het realiseren eerst van alle hoofdroutes toerroutes) en daarna
de kortsluitroutes en tot slot de verbindingsroutes;
- de bestuurlijke bereidheid van gemeenten op wier grondgebied een
hoofdroute gelegen is om de op hun grondgebied gelegen aktiepunten
m.b.t. de toerroute te realiseren.
Het dagelijks bestuur van het streekgewest heeft bij schrijven van
21 december j.l. het meerjarenuitvoeringsprogramma in ontwerp aange
boden aan de raden van de samenwerkende gemeenten.
In dit schrijven - dat eveneens in het agendadossier
voor u ter inzage is gelegd - wordt uw raad verzocht om dit ontwerp-
M.U.P. te beoordelen en in uw reactie een zo'n gedetailleerd,mogelijk
antwoord te geven op een aantal concreet gestelde vragen.
Als reaktie ware genoemd dagelijks bestuur te berichten als volgt:
Ad I. Prioriteitenschema basisplan openluchtrekreatie.
a. Met het gehanteerde kriterium "rijks- en provinciaal beleid"
wordt ingestemd.
b. Aan het gewestelijk kampeerplaatsenplan c.q. deelplan verblijfs-
rekreatie dient een hogere urgentie te worden toegekend.
Bovendien ware het maken van dit plan niet afhankelijk te
stellen van de ontwikkelingen met betrekking tot de ontwerp-
Kampeerwet. Dit wetsontwerp zal naar waarschijnlijkheid immers
öf drastisch worden gewijzigd öf in het geheel niet doorgaan.
Gewezen wordt op de belangrijkheid van een dergelijk deelplan
zowel voor de toekomstige werkgelegenheid als voor het
toeristisch beleid van de gemeentebesturen.
Bij het opstellen van het plan zou extra aandacht dienen te
worden besteed aan de volgende aspecten:
-inventarisatie-