r -5- Als eerste stap wordt genoemd de realisering van gemeentelijke depots. De eisen, waaraan voldaan moet worden zijn als bijlage bij het rapport gevoegd. De kosten ter zake komen voor rekening van de gemeente zelf. Vooralsnog worden deze geschat op 6.000,excl. B.T.W. uitgaande van de aanschaf van een afsluitbare container. Het Streekgewest beschrijft het systeem op basis van transport en verwerking door de Afvalverwerking Rijnmond. De AVR stelt emballage en kartonnen dozen met plastic binnenzakken ter beschikking ad 6,per stuk. Het ophalen en verwerken kost afhankelijk van de kategorie-indeling van de stoffen 12,75 (1 t/m 3) of 17,25 (4) per doos, alles excl. B.T.W. De totale kosten, die gemoeid zijn met de aanschaf van de container en het kunnen laten functioneren er van worden als volgt geraamd: 1. Aanschaf container 7.150, 2. Kosten aanbrengen verlichtingskabel e.d. - 1.200, 3. Kosten persoonlijke beschermingsmiddelen t.b.v. de depotbewaarder(s) - 200, i==8i550^-r Wij stellen u dan ook voor om een krediet te voteren van 8.550,en daartoe vast te stellen de 6e wijziging van de gemeente begroting. De kategorie-indeling wordt in het depot als richtlijn aangehouden voor het plaatsen van de stoffen in de onderscheidene dozen: Kategorie 1 droge batterijen Kategorie 2 medicijnen, dierengeneesmiddelenkosmetika-, verf-, lijm- en oplosmiddelen en restanten van afgewerkte olie Kategorie 3 bestrijdingsmiddelen (onkruid en ongedierte) Kategorie 4 bijtende stoffen e.d. Een aantal stoffen zijn van de inzameling uitgezonderd: explosieven en pyrotechnische middelen, gascylindersradio- aktief afval, bakteriëel besmet afval en stoffen, waarvan de samen stelling en/of toepassing min of meer onbekend is. Daarnaast wordt het bestaande inzamelsysteem via de detailhandel zoveel mogelijk blijvend benut, teneinde het hergebruik van medicijnen, kwikbatteTijen, fotochemikaliëne.d. te bevorderen. -De-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1984 | | pagina 71