-2-
2. Met betrekking tot de vraag op welke afstand van de weg herplant
dient plaats te vinden, wordt geadviseerd de bomen te plaatsen
achter de huidige bomen, waarbij wel rekening gehouden moet worden
dat een es minder agressief is voor een wegdek.
3. Ten aanzien van de onderlinge afstand waarop de bomen moeten worden
teruggeplant wordt geadviseerd 10 tot 14 meter.
4. Op de vraag of de stobben moeten worden afgefreesd of moeten worden
ingesmeerd wordt geadviseerd dat af te wegen tegen de opbrengst van de oude
bomen. Affrezen is duurder maar geeft geen problemen meer met be
trekking tot de verkeersveiligheid en onderhoud van de bomen.
3. Met betrekking tot het kostenaspect en de opbrengst wordt geadviseerd
na te gaan wie de hoogste bieder is voor de houtopbrengst en wie het
goedkoopst de nieuwe bomen kan leveren, inplanten en onderhouden.
6. Met betrekking tot de soort bomen die herplant moeten worden wordt
geadviseerd: Es, soort Westhof's Glorie in de maat 6-8 cm. of 12-14 cm.,
deze laatste omdat de bomen in de polder veel wind vangen en deze vanaf
het begin mooier in het groen komen.
7. Ten aanzien van de uitvoering van de werkzaamheden wordt geadviseerd
deze te faseren en wel als volgt:
le fase: Noordelijk gedeelte le Molenweg tot kruising Mosman -
A.B.-weg;
2e fase: Zuidelijk gedeelte le Molenweg vanaf kruising Mosman -
A.B.-weg;
3e fase: Mosman - A.B.-weg.
In die vergadering werd tevens besloten met een vertegenwoordiger
van de rijkspolitie een gesprek te beleggen om de verkeerstechnische
aspecten in deze te bezien. Dit gesprek vond plaats op 27 september 1984
en daarbij was de Opperwachtmeester der Rijkspolitie W. de Letter aan
wezig
Tijdens die vergadering werden de volgende besluiten genomen:
1. fasering:
le fase 1984-1983 Noordelijk gedeelte le Molenweg tot kruising Mos
man A.B.-weg;
2e fase 1986-1987 Zuidelijk gedeelte le Molenweg vanaf kruising
Mosman - A.B.-weg.
3e fase 1988-1989 Mosman - A.B.-weg.
-2.-