-2-
Wel is dit studietracé gehandhaafd in het op 30 okt. 1981 vastgestelde
Streekplan West-Brabant. Het uitblijven van het antwoord van
gedeputeerde staten heeft uiteraard de nodige stagnatie in de
verdere afhandeling van het V.C.P. met zich meegebracht.
Weliswaar bestaat derhalve over de realisering van het studietracé
geen zekerheid, maar toch moet er rekening mee worden gehouden dat deze
verbinding te eniger tijd zal worden aangelegd.
Omdat de huidige verkeerssituatie niet lang meer gehandhaafd kan
blijven en het treffen van voorzieningen steeds urgenter wordt, heeft
begin dit jaar overleg plaats gevonden met het Adviesbureau Arnhem
B.V. over de vervolgprocedure. Dit heeft geresulteerd in een opdracht
om het verkeerscirculatieplan te actualiseren. Het geactualiseerde
rapport, dat in april 1982 werd toegezonden, is op 6 mei 1982 onderwerp
van gesprek geweest, voor welke bespreking ook de raadsleden werden
uitgenodigd.
In het geactualiseerde rapport wordt ingegaan op een viertal
mogelijkheden.
Bij de bespreking van dit rapport is toch wel gebleken, dat de
variant west-VCP, dus de doortrekking van de Heistraat naar de
Bovendonksestraat (zoals die reeds in het originele verkeerscirculatie
plan werd aanbevolen) de voorkeur verdient boven de andere mogelijk
heden, (mede ook omdat bij een eventuele realisering van het
provinciale studietracé een groot gedeelte van het voorliggende
verkeerscirculatieplan gehandhaafd kan worden), mits uiteraard de
nodige belemmeringen worden aangebracht om het doorgaande verkeer te
weren.
Bovendien acht de heer van Herpen van het Adviesbureau Arnhem het
niet aannemelijk, dat de provincie een doorgetrokken Heistraat
als het studietracé zou kunnen beschouwen, omdat aanleg op gemeentelijk
niveau zeker niet zal voldoen aan de eisen die de provincie aan een
goede verbinding stelt.
Een en ander heeft weer geleid tot de opdracht aan Adviesbureau
Arnhem B.V. om de met een doortrekking van de Heistraat samenhangende
verkeersbeperkende maatregelen en voorzieningen uit te werken en te
detailleren.
-In-