GEMEENTE HOEVEN
Agendanr. 15.
Raadsvergadering d.d. 24 juni 1982.
Onderwerp: Voorstel tot aanpassing van diverse begrotingsposten 1982.
Een aantal begrotingsposten van het dienstjaar 1982 moet op grond
van thans beschikbare gegevens worden aangepast.
Omdat diverse investeringen, waartoe u in de loop van 1982 hebt
besloten, pas later in het jaar tot betalingen zullen leiden, kunnen
de op jaarbasis geraamde kapitaallasten naar evenredigheid worden
verlaagd. De hierdoor ontstane ruimte kan worden toegevoegd aan
de post "Eenmalige middelen".
Een tweetal ramingen wegens aandeel in de kosten van gemeenschappe
lijke regelingen moet worden verhoogd, nu de gemeentelijke bijdrage
volgens de betreffende begrotingen hoger is dan in de gemeente
begroting is voorzien.
In de begroting is ervan uitgegaan, dat de financiering van
investeringen zou geschieden met kort geld tegen een rentevoet van
11%.
Nu de rentevoet is gedaald en het zich laat aanzien dat de rentedaling
zich nog zal voortzetten, achten wij het wenselijk, de raming aan
te passen. Verlaging met 1% levert op begrotingsbasis een besparing op
van ruim 60.000,
Enkele inkomsten zullen bij de raming ten achter blijven. Het ligt
derhalve voor de hand, de raming naar beneden bij te stellen.
Tenslotte is het nodig een administratieve post in te stellen
om het aantal boekingen in de financiële administratie te beperken.
Een tegenpost is tot een gelijk bedrag onder de inkomsten opgenomen.
Als gevolg van de voorgestelde aanpassingen bedraagt het saldo van
de post voor onvoorziene uitgaven - de algemene reservepost voor
de gewone dienst - 107.823,76 en is op de post eenmalige middelen
een bedrag van 33.300,beschikbaar.
Wij stellen u voor, te besluiten tot aanpassing van de gemeente
begroting 1982 zoals aangegeven in de 23e begrotingswijziging 1982,
die in ontwerp voor u ter inzage is gelegd.
De commissie algemeen financieel beheer, ruimtelijke ordening
HOEVEN, li juni 1982.
R.
Hg.
en recreatie is gehoord.
Burgemeester en wethouders van Hoeven.
Twaalfhoven, burgemeester.
Vergouwen, secretaris.