il -9- Bovendien wordt door P.H.V. Seppe ook nog gebruik gemaakt van een boscomplex (ca. 3 ha) ten zuiden van de spoorlijn bij de Oude Bredasepostbaan Het bezwaar is dan ook ongegrond. Bezwaarschrift 8. - N.V. Vliegveld Seppe. De bezwaren zijn gericht tegen: a. het niet opnemen van het terrein oostelijk - van de*- Oude Antwerpsepostbaan me bestemming "Luchtvaartterrein onbebouwd"; b. artikel 3. lid A. aanhef, beperking tot 50 vliegtuigen; c. artikel 5. lid B.I. sub d., beperking tot 15 vliegtuigen in kombinatie met lid A. aanhef; d. artikel 5. lid C. met betrekking tot de aantallen van 50 en 36 vliegtuigen in de leden I.b. en c. Argumenten voor de bezwaren zijn: onaanvaardbare beperking van het meest doelmatige gebruik, strijdigheid met de Wet op de Ruimtelijke Ordening, in relatie tot artikel 18. van de Luchtvaartwet. Onder verwijzing naar een schrijven d.d. 16-2-1982 met tekening, wordt gesteld dat bij een thuisvloot van 50 vliegtuigen geen normale en veilige exploitatie mogelijk zou zijn bij deze beperkingen. ad 1.) Het facet van het terrein ten oosten van de Oude Antwerpsepost baan is ook ter zake van het bezwaarschrift nr. 1 behandeld. Kortheids halve zij hiernaar verwezen. ad 2) De beperking van de thuisvloot is gebaseerd op de motie van uw raad. Het is een beleidsuitgangspunt, waarmede de N.V. Vliegveld Seppe niet akkoord is. Nog afgezien van de vraag of zo'n regeling in een bestemmingsplan thuishoort blijft de kwestie toch onderwerp van verschil van meningen. ad 3) In wezen geldt hier hetzelfde zij het, dat genoemde bepaling niet integraal is overgenomen. In dit kader is met name de slotzin van groot belang, nl. "onder stallingsdoeleinden is niet verstaan het tijdelijk parkeren". Met andere woorden, de bezoekers vallen buiten deze restrictie. Het bezwaar is dan ook minder relevant en is niet gegrond -ad 4)-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1982 | | pagina 138