Een goede beoordeling van het bezwaarschrift d.d. 9 april 1982 tegen het onderhavige plan is slechts mogelijk indien tegelijkertijd het tegen het bestemmingsplan Buitengebied ingediende bezwaar d.d. 9 april 1982 hierbij wordt betrokken. De bezwaren zijn - B.P. Luchtvaartterrein: a. bestemmingen aangewezen oostelijk van het luchtvaartterrein; gelet op de wens van belanghebbende voor een vliegstrip van 1600 m. lengte. De bezwaren zijn - B.P. Buitengebied: b. idem als onder a. c. de aanwezigheid van bebouwing (burgerwoning - agrarisch) nabij de landingsstrip (veiligheid en geluidhinder). Belanghebbende bedoelt kennelijk de 3 woningen vervat in B.P. Lucht vaartterrein, de bestemming opslagdoeleinden noordelijk en de bestemmingen woondoeleinden en agrarisch bouwblok ten oosten van het vliegveld aan de Oude Bredasepostbaan. Gelet op de argumenten van reclamant, vervat in de brieven van 1-2-1982 en 17-3-1982, is te konkluderen dat het bezwaarschrift tegen beide plannen als ongegrond aangemerkt moet worden, ongeacht de juridische aspekten tegen beide plannen, waartegen de bezwaren zijn gericht. De argumenten van reclamant zijn volledig gebaseerd op een maximaal gebruik van het luchtvaartterrein voor zakenvluchten, waarbij een vlieg strip van 1600 m. nodig zou zijn. (Volbelading met passagiers, materiaal en brandstof voor een zo groot mogelijke non-stop vlucht). Gekonstateerd moet evenwel worden dat het belang voor zakenvluchten van het terrein Seppe alleen maar zodanig mag zijn als mogelijk bij een baan van 800 m. Noch van de N.V. Vliegveld Seppe, noch van Rijksoverheidszijde als van gemeentewegezijn enige initiatieven tot een essentiële funktie-verzwaring van het terrein Seppe kenbaar gemaakt. Een dergelijke funktie-diskussie is nu geheel niet aan de orde, waar het gaat om herstel van verloren gegane faciliteiten. Voor zover in een der brieven aandacht gevraagd wordt voor het verharden van de baan is deels te verwijzen naar het gestelde in bezwaarschrift 1. Tenslotte is op te merken dat de bemerkingen t.a.v. het minimale agrarische belang verbonden aan punt c. hiervoor vernoemd, een danige onderschatting is. Wat betreft punt c. zij hier verwezen naar de toelichting bij het bestemmingsplan waar de Rijksluchtvaartdienst geen amovatie van bedoelde objekten uit oogpunt van vliegveiligheid als dringend aanmerkte. -Voor-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1982 | | pagina 135