Een goede beoordeling van het bezwaarschrift d.d. 9 april 1982 tegen het
onderhavige plan is slechts mogelijk indien tegelijkertijd het tegen
het bestemmingsplan Buitengebied ingediende bezwaar d.d. 9 april 1982
hierbij wordt betrokken.
De bezwaren zijn - B.P. Luchtvaartterrein:
a. bestemmingen aangewezen oostelijk van het luchtvaartterrein; gelet op
de wens van belanghebbende voor een vliegstrip van 1600 m. lengte.
De bezwaren zijn - B.P. Buitengebied:
b. idem als onder a.
c. de aanwezigheid van bebouwing (burgerwoning - agrarisch) nabij de
landingsstrip (veiligheid en geluidhinder).
Belanghebbende bedoelt kennelijk de 3 woningen vervat in B.P. Lucht
vaartterrein, de bestemming opslagdoeleinden noordelijk en de bestemmingen
woondoeleinden en agrarisch bouwblok ten oosten van het vliegveld aan
de Oude Bredasepostbaan.
Gelet op de argumenten van reclamant, vervat in de brieven van 1-2-1982
en 17-3-1982, is te konkluderen dat het bezwaarschrift tegen beide
plannen als ongegrond aangemerkt moet worden, ongeacht de juridische aspekten tegen
beide plannen, waartegen de bezwaren zijn gericht.
De argumenten van reclamant zijn volledig gebaseerd op een maximaal
gebruik van het luchtvaartterrein voor zakenvluchten, waarbij een vlieg
strip van 1600 m. nodig zou zijn. (Volbelading met passagiers, materiaal
en brandstof voor een zo groot mogelijke non-stop vlucht).
Gekonstateerd moet evenwel worden dat het belang voor zakenvluchten
van het terrein Seppe alleen maar zodanig mag zijn als mogelijk bij
een baan van 800 m. Noch van de N.V. Vliegveld Seppe, noch van
Rijksoverheidszijde als van gemeentewegezijn enige initiatieven tot een
essentiële funktie-verzwaring van het terrein Seppe kenbaar gemaakt.
Een dergelijke funktie-diskussie is nu geheel niet aan de orde, waar
het gaat om herstel van verloren gegane faciliteiten.
Voor zover in een der brieven aandacht gevraagd wordt voor het verharden
van de baan is deels te verwijzen naar het gestelde in bezwaarschrift 1.
Tenslotte is op te merken dat de bemerkingen t.a.v. het minimale
agrarische belang verbonden aan punt c. hiervoor vernoemd, een
danige onderschatting is.
Wat betreft punt c. zij hier verwezen naar de toelichting bij het
bestemmingsplan waar de Rijksluchtvaartdienst geen amovatie van bedoelde
objekten uit oogpunt van vliegveiligheid als dringend aanmerkte.
-Voor-