-3- Gelet op de aard van dit voorschrift, hoort deze thuis in de regeling ter voorkoming of beperking van geluidhinder (zonering), welke is geënt op de Luchtvaartwet. Derhalve is dit bezwaar gegrond, te meer gelet op de functie als openbaar Luchtvaartterrein en de nadere richtlijnen met betrekking tot het gebruik, vermeld in de aanwijzing. Bovendien zal de Rijkslucht vaartdienst richtlijnen voor het gebruik geven, waarbij dan in de nieuwe aanwijzing een maximaal vliegtuigengewicht kan worden opgenomen van 6000 kg. ad b.De R.L.D. stelt het bezoekend verkeer op gemiddeld 30 vliegtuigen, dewelke zonder de vliegveiligheid in gevaar te brengen binnen het bestemmingsplanoppervlak niet ondergebracht zouden kunnen worden, tenzij het terrein oostelijk van de Oude Antwerpse- postbaan alsnog in het plan wordt opgenomen. Conform de raadsmotie kan niet tot planwijziging worden overge gaan. Dit is immers een van de instrumenten om de status quo te verzekeren, hetgeen ook uitgangspunt van bedoelde motie is. Bovendien zijn tot op heden nimmer parkeerproblemen kenbaar gemaakt, zodat de voorgestelde grenswijziging van het plan prematuur is. Het bezwaar is dan ook niet gegrond. ad c.) Alhoewel het causaal verband tussen een landingsbaanverharding en een toename van het luchtverkeer niet vaststaat en evenmin aantoonbaar is, heeft uw raad in de motie de baanverharding expliciet uitgezonderd. Het beleidsplan van de N.V. Vliegveld Seppe neemt eveneens de grasbaan als uitgangspunt. Baanverharding is dan ook vooralsnog niet aan de orde en naar het zich thans laat aanzien in ieder geval niet voor de periode waarover het bestemmingsplan zich als regel uitstrekt, i.e. 10 jaar. Gok de N.V. Vliegveld Seppe neemt dit aspect niet bij de inge diende bezwaren. Dit bezwaar is dan ook niet gegrond. -Het-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1982 | | pagina 132