-3-
Gelet op de aard van dit voorschrift, hoort deze thuis in de regeling
ter voorkoming of beperking van geluidhinder (zonering), welke is
geënt op de Luchtvaartwet.
Derhalve is dit bezwaar gegrond, te meer gelet op de functie als
openbaar Luchtvaartterrein en de nadere richtlijnen met betrekking tot
het gebruik, vermeld in de aanwijzing. Bovendien zal de Rijkslucht
vaartdienst richtlijnen voor het gebruik geven, waarbij dan in de
nieuwe aanwijzing een maximaal vliegtuigengewicht kan worden opgenomen
van 6000 kg.
ad b.De R.L.D. stelt het bezoekend verkeer op gemiddeld 30
vliegtuigen, dewelke zonder de vliegveiligheid in gevaar te brengen
binnen het bestemmingsplanoppervlak niet ondergebracht zouden
kunnen worden, tenzij het terrein oostelijk van de Oude Antwerpse-
postbaan alsnog in het plan wordt opgenomen.
Conform de raadsmotie kan niet tot planwijziging worden overge
gaan. Dit is immers een van de instrumenten om de status quo te
verzekeren, hetgeen ook uitgangspunt van bedoelde motie is.
Bovendien zijn tot op heden nimmer parkeerproblemen kenbaar
gemaakt, zodat de voorgestelde grenswijziging van het plan
prematuur is.
Het bezwaar is dan ook niet gegrond.
ad c.) Alhoewel het causaal verband tussen een landingsbaanverharding
en een toename van het luchtverkeer niet vaststaat en evenmin
aantoonbaar is, heeft uw raad in de motie de baanverharding
expliciet uitgezonderd. Het beleidsplan van de N.V. Vliegveld
Seppe neemt eveneens de grasbaan als uitgangspunt.
Baanverharding is dan ook vooralsnog niet aan de orde en naar
het zich thans laat aanzien in ieder geval niet voor de periode
waarover het bestemmingsplan zich als regel uitstrekt, i.e.
10 jaar.
Gok de N.V. Vliegveld Seppe neemt dit aspect niet bij de inge
diende bezwaren. Dit bezwaar is dan ook niet gegrond.
-Het-