3 GEMEENTE HOEVEN Agendanr. j_6. Raadsvergadering d.d. 27 mei 1982. Onderwerp: Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Luchtvaartterrein Seppe. HOEVEN, 14 mei 1982. Het bestemmingsplan Luchtvaartterrein Seppe omvat het gehele terrein, zoals dat in de nieuwe aanwijzing tot luchtvaartterrein vervat zal worden. Aanleiding tot het thans voorliggende bestemmingsplan is de vanwege de vliegveiligheid noodzakelijke verlegging. Immers de huidige lengte van de vliegstrip van 645 m. is onvoldoende, terwijl de Rijkslucht vaartdienst als minimale lengte een maat van 800 m. aangeeft. Dit facet is met het aspect van het bebouwde gedeelte (hangars-kantoren) en het parkeerplatform mede uitgangspunt van het onderhavige bestemmingsplan. Deze uitgangspunten zullen tevens de basis vormen voor de aanwijzingsprocedure, welke op grond van de Luchtvaartwet nog gevoerd moet worden. De eerste conceptplannen zijn in enkele hearings in 1978 gepresenteerd; de reacties zijn meegewogen bij het vervaardigen van het ontwerp-bestemmingsplan Luchtvaartterrein Seppe. Op 7 april 1978 is het plan voor vooroverleg naar de Commissie voor de gemeentelijke plannen gezonden. Ook is een exemplaar naar de Rijksluchtvaartdienst (RLD) gezonden. De RLD wees in een eerste reactie al op de zgn. zoneringswet, waarmee de wijziging van de Luchtvaartwet wordt bedoeld zoals die op 1 oktober 1978 in werking is getreden. In het kader van deze procedure worden de belangen van alle bij het vliegveld betrokkenen meegewogen, alsmede de maximaal toelaatbare geluidbelasting en het daarbij behorende aantal bewegingen. Mede naar aanleiding van het advies van de Commissie voor de gemeentelijke plannen is een bespreking belegd, waaraan alle betrokken instanties hebben deelgenomen, inclusief een vertegenwoordiger van de Provinciale Planologische Dienst. Vervolgens is een aangepast ontwerpplan aan de direct betrokken instanties voorgelegd. Op een enkel detail na werd met het concept ingestemd. -Ter-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1982 | | pagina 130