3
GEMEENTE HOEVEN
Agendanr. j_6.
Raadsvergadering d.d. 27 mei 1982.
Onderwerp: Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Luchtvaartterrein
Seppe.
HOEVEN, 14 mei 1982.
Het bestemmingsplan Luchtvaartterrein Seppe omvat het gehele
terrein, zoals dat in de nieuwe aanwijzing tot luchtvaartterrein
vervat zal worden.
Aanleiding tot het thans voorliggende bestemmingsplan is de vanwege
de vliegveiligheid noodzakelijke verlegging. Immers de huidige lengte
van de vliegstrip van 645 m. is onvoldoende, terwijl de Rijkslucht
vaartdienst als minimale lengte een maat van 800 m. aangeeft.
Dit facet is met het aspect van het bebouwde gedeelte (hangars-kantoren)
en het parkeerplatform mede uitgangspunt van het onderhavige
bestemmingsplan. Deze uitgangspunten zullen tevens de basis vormen voor
de aanwijzingsprocedure, welke op grond van de Luchtvaartwet nog
gevoerd moet worden.
De eerste conceptplannen zijn in enkele hearings in 1978
gepresenteerd; de reacties zijn meegewogen bij het vervaardigen van
het ontwerp-bestemmingsplan Luchtvaartterrein Seppe.
Op 7 april 1978 is het plan voor vooroverleg naar de Commissie
voor de gemeentelijke plannen gezonden.
Ook is een exemplaar naar de Rijksluchtvaartdienst (RLD) gezonden.
De RLD wees in een eerste reactie al op de zgn. zoneringswet, waarmee
de wijziging van de Luchtvaartwet wordt bedoeld zoals die op 1 oktober
1978 in werking is getreden. In het kader van deze procedure worden
de belangen van alle bij het vliegveld betrokkenen meegewogen, alsmede
de maximaal toelaatbare geluidbelasting en het daarbij behorende aantal
bewegingen.
Mede naar aanleiding van het advies van de Commissie voor de
gemeentelijke plannen is een bespreking belegd, waaraan alle betrokken
instanties hebben deelgenomen, inclusief een vertegenwoordiger van
de Provinciale Planologische Dienst.
Vervolgens is een aangepast ontwerpplan aan de direct betrokken
instanties voorgelegd.
Op een enkel detail na werd met het concept ingestemd.
-Ter-