-2-
2. Aan de E.N.P.C. zijn een aantal aanvullende voorwaarden opgelegd,
welke bij het gebruik van de huidige lokatie in acht dienen te
worden genomen. Deze voorwaarden, welke ook in het prae-advies
d.d. 20 maart 1981 zijn genoemd hebben betrekking op de inrichting
en het gebruik van de parkeerplaats, de schaderegeling en de
melding van landingen buiten de droppingzone. De maandelijkse
overzichten van het aantal sprongen en de regeling van de
schade's, zijn voor u in de informatieportefeuille ter inzage
gelegd.
3. Aan een aantal gemeentebesturen en ruilverkavelingscommissies
is medewerking verzocht indien op hun grondgebied mogelijkheden
voor de realisering van een permanent springterrein aanwezig
zijn.
- De gemeente Oudenbosch deelt mede dat binnen de gemeente geen
geschikte lokatie aanwezig is.
- De gemeente Oud- en Nieuw Gastel ziet thans geen mogelijkheid
tot het vinden van een geschikte lokatie.
- De gemeente Roosendaal en Nispen beschikt niet over een lokatie die
in aanmerking zou kunnen komen voor een paraspringterrein,
terwijl ook geen mogelijkheden voorhanden zijn een dergelijk
gebeuren verantwoord in te passen.
- De gemeente Etten-Leur deelt mede geen vervangende lokatie te
kunnen aanbieden.
- De gemeente Rucphen is principieel niet tegen het verlenen
van medewerking, doch eventuele locatievoorstellen zullen
zeer kritisch worden bezien, gelet op de in het verleden opgedane
ervaringen.
- De voorbereidingscommissie voor de ruilverkaveling Etten-Leur -
Rucphen deelt mede dat medewerking bij het totstandbrengen van
een paraspringterrein alleen kan bestaan uit medewerking bij
uitruil van verworven gronden in het kader van het plan van toe
deling. Dit plan zal echter pas rond 1990 gereed zijn.
- De plaatselijke commissie voor de ruilverkaveling Nispen-Schijf
deelt mede dat het zoeken naar een bestemming van een para
springterrein geen ruilverkavelingsaangelegenheid is.
-4.-