-2- b. de werken ten behoeve van de hemelwaterafvoer c. het plaatsen van trottoirbanden, welke dienen als opsluiting van de aan de woningen grenzende trottoirs; d. de herziening van de wegverlichting e. voorbereiding en toezicht op de sub a, b en c genoemde werken. Naar raming zullen bovengenoemde kosten 63.000,— bedragen. De kosten - afgezien die van de overname van de parkeerplaats - kunnen worden afgeschreven in 23 jaar. De kapitaallasten bedragen 9.430,— (n.l. 2.520,— afschrijving en 6.930,— rente). Dekking hiervan is mogelijk uit de post onvoorzien, die na deze beschikking 65.000,groot is. Met betrekking tot de overname van de parkeerplaats (art. 13 van de overeenkomst) merken wij op dat de gemeente bij raadsbesluit d.d. 11 juni 1970 reeds een bijdrage van 50?ó in de aankoopkosten heeft verleend, weshalve overdracht aan de gemeente ons inziens slechts tegen een symbolisch bedrag van ƒ1,— zal kunnen geschieden. Gelet op het vorenstaande stellen wij u voor in te stemmen met het aangaan van een overeenkomst met de provincie inzake de reconstructie van de Sprangweg, alsmede tot het beschikbaarstellen van het benodigde krediet. De ontwerp-overeenkomstalsmede de concept-begrotingswijziging nr. 23 liggen voor u in het agendadossier bij de stukken ter inzage. De commissie openbare werken is gehoord. Burgemeester en wethouders van Hoeven. Iwaalfhoven, burgemeester. Vergouwen, secretaris.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1981 | | pagina 240