-24- De heer Bui,js (P.v.d.A.) vraagt welke toezeggingen er precies aan de firma Piketh zijn gedaan. Spreker zegt dat de raad on danks gedane toezeggingen van het college, niets anders kan doen dan het beroep ongegrond te verklaren, omdat het bouwplan in strijd is met het vigerende bestemmingsplan. De heer Koevoets zegt uit de ter inzage gelegde stukken niet te hebben kunnen opmaken waar het perceel, waarop de firma Piketh wilde bouwen, precies gelegen is, omdat er geen kaart aanwezig was. Spreker zegt zich af te vragen dat gronden be horende bij het vliegveld in het vigerende bestemmingsplan de bestemming kunnen hebben van bos- en agrarisch gebied. Spreker vraagt of de hangar van de firma Mastenbroek op hetzelfde perceel staat als waarop de firma Piketh wenst te bouwen en zegt dat, als dat inderdaad zo is, er met twee maten wordt gemeten. De heer Broos vraagt of het bekend is dat het bedrijf van de heer Piketh in Brasschaat is gevestigd en dat het betreffende vlieg tuig niet op zijn naam staat en dat de hangar van de heer Mastenbroek ook eigendom is van de heer Piketh. Voorts deelt spreker mede dat vliegtuigmotoren niet kunnen bevriezen en dat het adres Pastoor van Breugelstraat 93 niet in de adreslijst voorkomt. Spreker zegt dat men bij een hoorzitting concrete en juiste gegevens moet verschaffen en dat de heer Piketh zelf geen vliegtuigen bezit, maar wel een dochteronderneming-van hem en dat dat soort zaken tijdens de toelichting op het bezwaarschrift duidelijk naar voren had moeten komen waarbij eerlijke informatie verschaft had moeten worden. De heer van Lier merkt op dat de raad een motie heeft aange nomen, waaruit bleek dat alle activiteiten op het vliegveld beperkt zouden moeten worden. Spreker zegt dat het aantal hangars ook moet worden beperkt omdat deze het aantal vlieg tuigen en dus het aantal vliegbewegingen bepalen. -Spreker- -25- Spreker zegt dat er een enorm verschil van opvatting heerst tussen de gemeente en de NV. Vliegveld Seppe, die toezegginqen doet alsof men de baas is, terwijl zij slechts huurders zijn van een terrein. Spreker zegt dat zijn fractie tegen het bouwen van een hangar is. De voorzitter deelt mede dat de firma Kapteins op 24 augustus 1979 heeft verzocht een hangar te mogen bouwen voor twee vlieg tuigen. Daartegen had het college in principe geen bezwaar, omdat dat nog vóór de motie was. Spreker zegt dat die twee vliegtuigen, wanneer zij onder dak zouden worden gebracht, de activiteiten op het vliegveld niet zouden vergroten. Voorts deelt spreker mede dat de firma Piketh op 5 september 1980 verzocht om de toestemming aan de firma Kapteins over te nemen, zonder dat er verder werd vermeld wat de bedoeling precies was, maar wel dat het vliegtuig van de firma Kapteins zou worden overge nomen. Het college was in principe bereid daaraan medewerking te verlenen en deelde dat op 8 oktober 1980 mede, met de op merking dat er in verband met een van kracht zijnde voorbe- reidingsbesluit er eerst een bezwarenprocedure gevolgd zou moeten worden. Spreker zegt dat later in een gesprek bleek dat het hier niet ging over twee vliegtuigen, maar over het stallen van vliegtuigen die geen eigendom waren van de firma Piketh, dus over het stallen voor derden, waarvoor een grotere hangar nodig zou zijn als door de firma Kapteins was bedoeld. Spreker deelt mede dat toen direct is gezegd dat dat niet moge lijk was, omdat er dan geen sprake meer was van het overnemen van het bouwplan van de firma Kapteijns, maar er in feite sprake was van een heel nieuwe situatie, waaraan geen medewerking kon worden verleend en dat men zou moeten wachten op het bestemmingsplan Vliegveld Seppe. Spreker zegt dat de twee vliegtuigen van de firma Kapteijns op het parkeerterrein voor bezoekers stonden, waardoor als aan die firma toestemming was verleend de activiteiten op het vliegveld niet zouden worden vergroot, maar als de firma Piketh de plannen zou uit voeren zou er geen enkele zekerheid bestaan dat de vliegactiviteiten niet zouden worden vergroot, want het ging hier over een commerciële exploitatie. -Wethouder-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1981 | | pagina 133