-45-
"1. het aanleggen van verkeerslichten op het kruispunt
"Bovendonk, waarvan de kosten indien nodig worden voor—
"gefinancierd door de gemeente Hoeven en in een later
"stadium, naar verwacht in 1982, van Gedeputeerde Staten
"in Noord-Brabant worden terugontvangen"
Zonder hoofdelijke stemming gaat de raad akkoord met
het voorstel.
Ten aanzien van punt 2 van het initiatief-voorstel deelt
de voorzitter mede, dat dit, gelet op de adviezen,
eigenlijk een onmogelijke zaak is, maar dat de heer
Wijnen (V.V.D.) heeft voorgesteld om daarover nog nader
advies te doen vragen.
Spreker stelt voor om dit punt te laten vervallen met de
toezëgging van het college dat in deze het advies ge
vraagd zal worden van verkeersdeskundigen en dat die
adviezen aan de raad zullen worden voorgelegd.
De heer Wijnen(v„V.D.stelt voor dit punt zodanig te
redigeren- dat het college een onderzoek instelt om een
inhaalverbod te bewerkstelligen op de provinciale weg
tussen Et ten-Leur en Oudenbosch. Spreker stelt duidelijk
dat hierover adviezen moeten worden gevraagd aan- de
heren Timmermans.en van Herpen. Ook al zou er geen
inhaalverbod kunnen worden verkregen voor personen
wagens dan is het misschien wel haalbaar dat dat zal
gaan gelden voor vrachtwagens.
De voorzitter deelt mede dat de redactie van punt 2
dan als volgt zal luiden:
"2. Een inhaalverbod te doen onderzoeken op de provincial
"weg tussen Et ten-Leur en Oudenbosch, voor zover deze
"weg over het grondgebied van de gemeente loopt".
Zonder hoofdelijke stemming gaat de raad hiermee akkoord.
-Tenslotte-
Tenslotte deelt de voorzitter mede, dat punt 3 als volgt kan
worden geredigeerd: "3. In overleg met de plaatselijke politie
"te komen tot frequente of mogelijk regelmatige controles ten
"aanzien van de maximaal toegestane snelheid en andere over
tredingen die de verkeersveiligheid benadelen op het weg
gedeelte zoals in punt 2 genoemd".
Zonder hoofdelijke stemming gaat de raad hiermee akkoord.
12.) Sluiting.
Niets meer aan de orde zijnde sluit de .voorzitter de vergadering
met gebed.
Aldus vastgesteld in de openbare
vergadering van £0 NOV. 1980