-24- gezien het voorstel van B. en V. een reactie hierop thans achterwege te laten met het oog op de nog te verwachten procedures in het kader van het in voorbereiding zijnde be stemmingsplan en de ministeriële aanwijzing en zonering voor het vliegveld Seppe, overwegende dat zowel in het in voorbereiding zijnde Streek plan West-Brabant als in het ontwerp-bestemmingsplan Seppe geen verdere uitbreiding van het vliegveld Seppe is voorzien, overwegende dat in het Structuurschema Burgerluchtvaart terreinen de volgende uitbreidingsmogelijkheden worden open gehouden: - vliegtuigbewegingen 70 a 90.000 - baanlengte 750 a 1000 m. met eventuele baanverharding - stallingsterrein ca. 5 ha, verder overwegende dat dit Structuurschema basis zal zijn voor het verdere beleid m.b.t. onder meer de kleine vlieg velden, acht een reactie op dit Structuurschema nodig en nuttig, spreekt uit dat verdere beperking van hinder direkt of indirekt met het vliegveld Seppe samenhangend noodzakelijk is, spreekt vervolgens uit dat uit dien hoofde verdere uit breiding van het vliegveld Seppe ten opzichte van de huidige situatie thans ongewenst wordt geacht, hetgeen dient te worden getoetst aan onder meer de volgende aspecten: - aard en wijze van gebruik - aard, lengte en ligging van de startbaan - aantal vliegbewegingen - hoeveelheid stallingsruimte welke bij structurele wijziging dienen te worden onder worpen aan het oordeel van de raad van de Gemeente Hoevon en brengt deze uitspraak vóór 15 juni 1980 ter kennis van de Raad van Advies voor de Ruimtelijke Ordening. -Ten- -25- Ten aanzien van deze motie merkt de voorzitter op, dat daarin één wijziging aangebracht zou moeten worden, want de motie suggereert dat het college de raad heeft voorgesteld om niet te reageren op het structuurschema, maar het college heeft de raad een notitie overhandigd, waarin het een verantwoording geeft waarom er geen aanleiding bestond om te reageren. Daarom stelt de voorzitter voor de J>e alinea van de motie als volgt te redigeren: kennisgenomen hebbende van de notitie van het college van burgemeester en wethouders, waarin wordt verwoord een reactie hierop thans achterwege te laten met het oog op de nog te verwachten procedures in het kader van het in voorbereiding zijnde bestemmingsplan en de ministeriële aanwijzing en 11 zonering voor het vliegveld Seppe". De heer Taks merkt op dat hij heeft beluisterd dat men de huidige overlast nog kan tolereren, maar dat deze niet erger mag worden. De motie echter spreekt uit dat verdere beperking van hinder, direct of indirect samenhangend met het vliegveld, noodzakelijk is. Derhalve wil men de hinder thans terugdringen. De heer Bui.js (P.v.d.A.) merkt op dat men niet verder moet uitbreiden, maar intussen moet men wel verder maatregelen nemen om de hinder te beperken. De voorzitter deelt mede dat het aanbeveling verdient om steeds te trachten de hinder te beperken. Vandaar ook dat geprobeerd zal worden een beleidsvisie van het bestuur van de NV Vliegveld Seppe te verkrijgen, zoals hij reeds heeft gesuggereerd, want daarmee wordt de duidelijkheid gediend. De heer Kerstens deelt mede dat zijn fractie van mening is dat de motie in grote lijnen onderstreept wat in het ontwerp- bestemmingsplan wordt nagestreefd. Voorts is zijn fractie van mening dat het niet schaadt om de overheid duidelijk op de standpunten van de gemeente Hoeven te wijzen. Vandaar dat zijn fractie zich achter de motie schaart. -Wethouder-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1980 | | pagina 132