-30- Spreker zegt dat die lijn eerst goed bestudeerd moet worden voordat tot grote investeringen wordt overgegaan. Spreker merkt voorts op dat de heer Rijsdorp (V.V.D.) heeft voorge rekend dat de paardenbaan een fors verlies zal opleveren in plaats van winst. Spreker zegt dat de heer Rijsdorp (V.V.D.) daar helemaal gelijk in heeft en hij baseert dat op de naar zijn mening veel te hoge inschatting van de baten. Spreker zegt dat het hem onmogelijk lijkt dat die paardenbaan één op de vier dagen volledig de hele dag door constant draait en dat men met 25% van een volledig gebruik te hoog zit. Daardoor zal de opbrengst aanzienlijk lager zijn. Spreker zegt dat als men de bezoekersaantallen beziet, zoals in het jaaroverzicht zijn opgenomen, gemiddeld 2.000 per dag, dat zou inhouden dat er 240 ritten gemiddeld per dag zouden zijn. Gelet echter op al de voorzieningen die er in het park zijn, zegt spreker te geloven, dat er niet meer dan 10% van die bezoekers iedere dag van die paardenbaan gebruik gaan maken. In het voorstel echter staat dat er meer dan 10% die paarden baan zal gaan gebruiken. Ten aanzien van de fietscrossbaan merkt de heer Buijs (P.v.d.A. op dat een bedrag van 500,per fiets wel erg hoog geraamd is. Spreker pleit er voor om voor de aanschaf van die fietsen offerte te vragen bij leveranciers binnen de gemeente. Met betrekking tot de te treffen voorzieningen op de camping pleit spreker voor het houden van een aanbesteding onder de aannemers binnen de gemeente, omdat zijn fractie de indruk heeft dat de geraamde bedragen relatief erg hoog zijn. Ten aanzien van de verbreding van het toegangspad naar de Camping, merkt de heer Buijs (P.v.d.A.) op, dat de voorzitter tijdens de commissievergadering gezegd heeft dat de problemen die het verkeer komende vanaf de camping ondervindt, eigenlijk wel meevallen, dat het wel eens een keer voorkomt dat het minder goed gaat, maar dat het over het algemeen niet zo ernstig is. Ru wordt echter in het voorstel vermeld dat het verkeer, afkomstig van de camping bij regelmaat stagnatie ondervindt. Spreker zegt, dat aan het voorstel om de toegangs weg te verbreden en het representatieve van de camping meer zichtbaar te maken zoveel nadelen zijn verbonden, dat hij zich daarmee niet kan verenigen. Spreker zegt dat er voor die ver breding een aantal bomen c.q. struiken moeten verdwijnen, -maar- -31- maar dat er bij de stukken geen tekening ter inzage was gelegd waaruit een en ander blijkt. Spreker deelt mede dat, indien de werkzaamheden inderdaad conform het voorstel worden uitgevoerd, op de Oude Antwerpsepostbaan binnen een afstand van enkele mete verkeer komt vanaf het parkeerterrein, vanaf de nieuwe weg van de Camping en vanaf de MommersstraatSpreker zegt van mening te zijn dat de voordelen van de voorgestelde verbreding niet opwegen tegen de nadelen die daaraan verbonden zijn voor de verkeersveiligheid op de Oude Antwerpsepostbaan. Door middel va] het aanbrengen van bijvoorbeeld enige paaltjes zou de stagnatie die optreedt nabij de Bosbadhal ook kunnen worden voorkomen, aldus spreker, die voorts mededeelt tegen dit onderdeel van het voorstel te zijn. De heer Rijsdorp (V.V.D.) merkt op dat dit een onderdeel zou kunnen zijn van het verkeerscirculatieplan, waarop de voorzitter mededeelt, dat deze zaak reeds ter sprake is geweest binnen de werkgroep van het verkeerscirculatieplan. De heer Buijs (P.v.d.A.) deelt mede van mening te zijn, dat een ingang van het Bosbad inderdaad op een duidelijke wijze moet worden aangegeven, maar dat zulks niet het geval hoeft te zijn voor de camping, omdat daar voor het overgrote deel mensen komen die daar al vele jaren een staanplaats hebben. Spreker zegt dat het huidige representatieve karakter voldoende is. Met betrekking tot het gestelde door de heer van den Bosch inzake de slagbomen, merkt de heer Buijs (P.v.d.A.) op dat de raad daarover geen uitspraak mag doen, omdat daar geen krediet voor wordt gevraagd.. Spreker zegt echter moeite te hebben met de erg onpersoonlijke wijze waarop de mensen in de toekomst de Camping op moeten. Spreker zegt bovendien twijfels te hebben over de personele besparing, omdat het aantal personen dat in een auto zit toch gecontroleerd zal moeten worden. Concluderend deelt de heer Buijs (P.v.d.A.) mede dat hij tegen de kredietverlening is voor de aanleg van een mechanische paardenbaan, zulks gezien de zeer grote investering en de onduidelijkheid van het algemene beleid voor het Bosbad, als ook tegen de kredietverlening voor de verbreding van de toe gangsweg naar de Camping. -De-

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1979 | | pagina 32