-16-
Ler is, dat er wel een gedeelte van de riolering 30 jaar ligt,
[aar een ander gedeelte is slechts half zo oud. Daar wordt helemaal
Let over gesproken. Wel wordt er ook zo'n stuk van 15 jaar
Lyangen. Het adviesbureau Bongaerts, Kuyper en Huiswaard heeft
|en onderzoek ingesteld naar de riolering.
|n de brief van 7 februari 1978 schrijven zij letterlijk:
Iwanneer echter boven deze riolen reconstructiewerkzaamheden
L verhardingen verricht gaan worden, is het niet verantwoord
L deze slechte riolen te handhaven".
|e schrijven dus niet, dat de riolen direct vervangen moeten
lorden, alleen als het wegdek gereconstrueerd zou worden, dan
|ou het verstandig zijn om de riolering meteen mee te nemen,
Kmdat anders het niet denkbeeldig is dat binnen enkele jaren het
wegdek weer opengebroken moet worden om de riolen te vervangen,
lis ik het voorstel lees, dan is het eigenlijk net omgekeerd.
In het voorstel staat, dat uit het onderzoek is gebleken, dat
perse van de 30 jaar oude riolen aan vervanging toe zijn en
net onverantwoord is om daarmee nog langer te wachten. Dat kan
Ik niet lezen uit het schrijven van het adviesbureau, dat het
Bnverantwoord is om nog langer te wachten, alleen als het
gereconstrueerd zou moeten worden, dan is het verstandig
w de riolering meteen mee te nemen.
I maakt ook melding van het rij comfort, dat verbeterd zou
gorden, als de keien die thans nog in de St. Janstraat en
pfstraat liggen, vervangen zou worden door een meer gladde
lestrating, klinkers worden dan genoemd.
let is mogelijk:, dat het rijcomfort verbeterd wordt; ik vraag
faf de St. Janstraat het rijcomfort verbeterd moet
Pordenomdat daardoor ook het gevaar van harder rijden wordt
pchapen.
0lt ar§ument van verkeersveiligheid vind ik maar een zwak
Fgument.
s°hrijft ook in uw voorstel, dat de keien in de St. Jan-
j aa^ ^arakteristiek zijn voor de dorpsstraat van Hoeven.
-Toch-