-
-15-
Bij schrijven van 6. februari 1973 hebben wij aan de ambtenaren
--vanr-de-gemeent-esecretarie- en gemeentewerken medegedeeld, dat he-t
wenselijk is een coördinatie door te voeren voor wat betreft het
verstrekken van -informatie:, die: wordt gevraagd* door leden van de
.gemeenteraad. Daarbij is—verzocht de volgendepunten in acht te
nemen:
1Leden van de raad, die behoefte hebben aan .bepaalde informaties,
dienen-zich" in het vervolg' te wenden tot de burgemeester of de
secretaris
-2. Door' de burgemeester-of de secretaris-zal-in-voorkomende ge
vallen worden bepaald welke ambtenaar bij het verstrekken van
gevraagde informaties wordt betrokken;
3. Raadsleden die zich rechtstreeks-tot ambtenaren wenden dienen
te worden verwezen naar de burgemeester of-de secretaris.
Ook de leden, vamda raad., werden van deze regeling in de raads
vergadering van 25 januari 1973 op de hoogte gesteld.
Deze richtlijnen zouden gehandhaafd kunnen blijven.
3 Commissieleden waren het niet eens met het hierboven
gestelde"inzake de informatieverstrekking van de ambte-
naren-.aan de raadsleden. Zij waren van mening dat deze
-gehele'paragraaf niet meer in deze tijd past en dan ook
in zijn getreel geschrapt dient te worden.
-'2 Commissieleden verklaarden zich voor handhaving van
deze paragraaf
..Moet het publiek aan de discussies deelnemen?
Men: kan zich. de. vraag stellen of het aanwezige publiek aan de
-discussies mag c,^-. moet deelnemen,, respectievelijk vóór of na
vergadering moeten kunnen discussiëren. Een voordeel daarvan is
uiteraard dat het publiekactiever betrokken kan zijn bij de
problematiek. Juist bij .commissievergaderingen, waar slechts een
bepaald, facet van de. gemeentelijke problematiek aan de orde komt,
zullen meer-burgers zich_in .hei bijzonder betrokken voelen
Jan bij de raadsvergadering-, waar het geheel *van de gemeentelijke
belangen speelt.
-In-