-13- Eén-commissielid ging er niet meer akkoord dat-alle onder werpen van het college van burgemeester en wethouders uitgaan; ook de commissieleden moeten.zelf kunnen bepalen - of er nog andere onderwerpen aan de arde gesteld kunnen worden. Hetzelfde commissielid heeft ook uitdrukkelijk gesteld, dat de commissie zelf in de openbare vergadering uit moet maken of en zo ja, welke onderwerpen in een be sloten commissievergadering behandeld worden. Eén commissielid Jiad er moeite mee, dat het college van burgemeester en wethouders zal bepalen welke onderwerpen al dan niet in een openbare vergadering aan de orde zullen komen; naar zijn mening zou het college daaromtrent wel voorstellen kunnen doen, maar de beslissing zou aan de commissie moeten worden overgelaten. Dit lid uitte de vrees, dat de hierboven omschreven procedure er toe zal leiden, dat de commissies alleen afgeronde raadsvoorstellen ter behandeling in een openbare vergadering zullen voorgelegd krijgen. De stukken voor een besloten commissievergadering c.q. voor het fractie-voorzittersoverleg zouden "vertrouwelijk" (d.w.z. persoons gebonden) toegezonden kunnen worden aan de raadsleden. De stukken voor een openbare commissievergadering worden dan aan de commissieleden en de pers toegezonden en 'zullen tevens ter in zage kunnen worden gelegd. Bijlagen bij zowel .stukken voor een besloten vergadering c.q. voor het fractievoorzittersoverleg, behoeven in de regel niet te worden toegezonden, maar ter inzage worden gelegd. (Bijvoorbeeld: vertrouwelijke stukken in een afgesloten tas, waarvan de commissie leden een sleutel ontvangen). Bekendmaking van de openbare commissievergaderingen. -kan de pars kan worden verzocht steeds aankondiging te doen van openbare commissievergaderingen en van de daarin., te behandelen onderwerpen, zodat ulo bevolking op- de hoogte gesteld wordt. Daarnaast zou ons-caliege ook middels advertenties bekendheid kunnen geven dat er openbare commissievergaderingen zullen worden gehouden.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1979 | | pagina 279