-13-
Eén-commissielid ging er niet meer akkoord dat-alle onder
werpen van het college van burgemeester en wethouders
uitgaan; ook de commissieleden moeten.zelf kunnen bepalen -
of er nog andere onderwerpen aan de arde gesteld kunnen
worden. Hetzelfde commissielid heeft ook uitdrukkelijk
gesteld, dat de commissie zelf in de openbare vergadering
uit moet maken of en zo ja, welke onderwerpen in een be
sloten commissievergadering behandeld worden.
Eén commissielid Jiad er moeite mee, dat het college van
burgemeester en wethouders zal bepalen welke onderwerpen
al dan niet in een openbare vergadering aan de orde zullen
komen; naar zijn mening zou het college daaromtrent wel
voorstellen kunnen doen, maar de beslissing zou aan de
commissie moeten worden overgelaten.
Dit lid uitte de vrees, dat de hierboven omschreven
procedure er toe zal leiden, dat de commissies alleen
afgeronde raadsvoorstellen ter behandeling in een openbare
vergadering zullen voorgelegd krijgen.
De stukken voor een besloten commissievergadering c.q. voor het
fractie-voorzittersoverleg zouden "vertrouwelijk" (d.w.z. persoons
gebonden) toegezonden kunnen worden aan de raadsleden.
De stukken voor een openbare commissievergadering worden dan aan
de commissieleden en de pers toegezonden en 'zullen tevens ter in
zage kunnen worden gelegd.
Bijlagen bij zowel .stukken voor een besloten vergadering c.q. voor
het fractievoorzittersoverleg, behoeven in de regel niet te worden
toegezonden, maar ter inzage worden gelegd. (Bijvoorbeeld:
vertrouwelijke stukken in een afgesloten tas, waarvan de commissie
leden een sleutel ontvangen).
Bekendmaking van de openbare commissievergaderingen.
-kan de pars kan worden verzocht steeds aankondiging te doen van
openbare commissievergaderingen en van de daarin., te behandelen
onderwerpen, zodat ulo bevolking op- de hoogte gesteld wordt.
Daarnaast zou ons-caliege ook middels advertenties bekendheid
kunnen geven dat er openbare commissievergaderingen zullen worden
gehouden.