-12-
Immers voorlegging ervan -aan de commissie in dat stadium
is slechts een fase in de.beleidsvoorbereiding en bedoeld
- om in een zo vroeg mogeli jk stadium op de hoogte te raken
-van het gevoelen van de commissie.
-Onderwerpen voor-een openbare commissievergadering dienen
zoveel mogelijk afgerond te zijn tot een voorstel dat uit
gaat van ons college.
In allegevallen zouden de voorstellen door ons college
ondertekend c.q. geparafeerd dienen te zijn.
In bepaalde gevallen zou de procedure in de beleidsvorming
dan als volgt kunnen zijn:- ons college brengt een onderwerp
ter advisering in een besloten commissie c.q. in het
fractievoorzittersoverleg. Na behandeling door en met advies
van de commissie c.q. van-de fractievoorzitters, komt het
•betreffende onderwerp terug bij ons college, waarna door ons
een standpunt wordt ingenomen.
Vervolgens vindt behandeling plaats in een openbare commissie
vergadering.
Na kennisname van dit advies en een eventuele herziening van
ons standpunt wordt het pre-advies aan de raad voorgelegd.
Zoals vermeld kan een commissie, via haar voorzitter, ver
zoeken om een onderwerp in de openbaarheid te behandelen.
Een dergelijk verzoek wordt door ons college beoordeeld.
Zou een commissie weigeren een onderwerp in besloten
vergadering te behandelen, dan zou ons college in de ge
legenheid moeten worden gesteld of om het gehele ontwerp
voorstel terug te nemen of het verder voor te bereiden, zonder
advies van de commissie., danwel het alsnog in de openbare
commissie brengen.
Het voorgaande zou niet uit hoeven te sluiten, dat ons
college ontwerp-voorstellen rechtstreeks ter advisering
ln een openbare commissievergadering kan brengen. Uiteraard
zal zulks afhankelijk moeten worden, gesteld van de aard en van
Het voldoende afgerond zijn van het betreffende ontwerp
voorstel.
-Eén-