-10-
Van de 7 commissieleden die zich vóór openhaar maken van de
vergaderingen hebben uitgesproken, waren-5 commissieleden
van mening dat er een mogelijkheid moet bestaan om ook
besloten vergader-ingen-te-houden; één van die 7 commissie
leden verklaarde- zich daartegen en het zevende commissie
lid kon hierover nog geen definitief oordeel geven;
indien een en ander echter zou inhouden dat geheel af
geronde voorstellen aan de commissie ter behandeling in
een openbare vergadering -worden voorgelegd,"ttan is hij
tegen.
2 Commissieleden beoordeelden geformaliseerd fraktie-
voorzittersoverleg op nader te bepalen tijdstippen, ter
verbetering van de informatie en communicatie positief.
3 Commissieleden tekenden wel aan, dat voorkomen moet
worden, dat door interne werkbesprekingen de openlijke
beleidsvoorbereiding en beslissing wordt uitgehold.
3 Commissieleden (die vóór de mogelijkheid van besloten
vergaderingen zijn) verklaarden zich tegen geformaliseerd
I fraktievoorzittersoverleg.
Wie bepaalt waarover in het openbaar zal worden vergaderd?
Be vraag of een onderwerp zich al of niet voor een openbare
commissievergadering leent zal van geval tot geval door ons
college kunnen worden beantwoord. Daarnaast zou de mogelijkheid
open gehouden moeten worden dat een commissie via haar voorzitter
te allen tijde aan ons college een verzoek kan doen om een stuk
openbaar te maken c.q. te behandelen.
°P voorhand een overzicht verschaffen van onderwerpen, die zich
wel of niet voor een openbare behandeling lenen is welhaast niet
®°gelijk, omdat vooral het stadium van voorbereiding, waarin
Bepaald stuk zich bevindt-, bepalend zal zijn voor het al
°f niet openbaren.
fenvans^-H
6 oxjostip commissievergaderingen.
fflbineerde vergaderingen (besloten - openbaar) zullen moge
eer tijd in beslag nemen dan de commissievergaderingen,
s die thans worden gehouden.
-Deze-