-26-
Hierna wordt het voorstel, gewijzigd overeenkomstig het
amendement van de heer Buijs (P.v.d.A.), zonder hoofdelijke
stemming aangenomen, met dien verstande dat in de eerst
volgende vergadering zal worden besloten of er een commissie
ex artikel 61 van de gemeentewet zal worden ingesteld of een
commissie ad hoe.
Tntering van een inrichtingskrediet, alsmede tot verhoging
van de begrotingspost huisvestingskosten van de dépendance
"St. Frans" voor het jaar 1979 en vaststelling van het subsidie
voor 1980.
De heer Bui.is (P.v.d.A.): Het gaat hier om vrij omvangrijke
bedragen wat de inrichtingskosten betreft, in totaal 57.500,
In de huidige situatie worden er 45 lesuren door "St. Prans"
gegeven. Het aantal lesuren wordt begroot op 87-g- lesuur en
daarop is de inrichting gebaseerd. Ik stel dan ook voor de
inrichting gefaseerd te doen. Ik wil wel een krediet beschik
baarstellen voor de totale inrichting, maar mijn vraag is om
dan ook de verschillende zaken gefaseerd aan te kopen, zodat,
als mocht blijken, dat het grote aantal uren, dat door St.
Prans wordt geraamd niet tot stand kan komen, die zaken niet
j voor niets zijn aangeschaft.
Voorts wordt er voor 7.500,aan meubilair uit het gemeente-
huis naar "St. Prans" getransporteerd. Nieuwwaarde. Het is
natuurlijk een versluiering van kosten als dat bedrag niet
hij de inrichting van "St. Prans" wordt opgenomen. In wezen
zijn dit kosten die ten goede moeten komen aan de inrichting van
het gemeentehuis. U zou voor de zuiverheid van kosten die zaak
i duidelijk moeten aangeven. In principe ben ik enthousiast over
het werk van "St. Prans" en ik ondersteun dat van harte,
ik zou wel zo feitelijk mogelijk willen zien wat "St. Prans"
Vocr Hoeven betekent.
aarom zou ik graag willen weten hoeveel mensen er nu en ook in
hoekomst les krijgen. Is het mogelijk om aan de raad gegevens
r beschikking te stellen, bijvoorbeeld in de vorm van jaar-
blagen, hetzij andere stukken, waaruit blijkt hoeveel mensen
nu gebruik maken van "St. Prans", hoeveel mensen dat naar
hting zullen zijn in de toekomst en de hoeveelheid lessen,
-dus-