I «8- e.) toelichting- op ons recreatiebeleid, daar nog grote aantallen inwonen niet begrijpen, hoe belangrijk dit is voor onze gemeente? f.) toelichting op het eventueel totstandkomen van een streekgewestvormii e.) en de mogelijkheid, dat inwoners interne plaatselijke verlangens en problemen, aan de orde kunnen stellen. Antwoord; 1,) In ons ooilege is inmiddels een concrete gedachte ontwikkeld om te komen tot een voortgezette uitgave van het gemeentelijk informatief 2.) Het lrgt in ons voornemen om in de raadsvergadering- van 19 december a.s. een hierop betrekking hebbend voorstel ter tafel te brengen. KeeL vele malen werd er gesproken over een busverbinding tussen centrum Bosschenhoofd en Roosendaal, al of niet via Zegge. Bij de laatste discussie betreffende deze, werd medegedeeld, dat het tot de konkrete mogelijkheden behoorde, dat een partilculier bedrijf op korte termijn tot een proefneming in deze wilde overgaan. Is dit overleg volledig vastgelopen, of mogen „ij blijven hopen op het mogelijk totstandkomen van deze, ons inziens noodzakelijke, busverbinding Antwoord; 1Het verzorgen van de door vraagstellers bedoelde busverbinding door een particuliere onderneming is niet haalbaar gebleken. 2.) Zovel van de zijde van de Rijksverkeersinspectie als van de zijde van de H.V. B.B.A. bestaan ernstige bezwaren tegen het verlenen van de daarvoor noodzakelijke vergunning. 3.) Boor de If.Y. B.B.A. is de bereidheid kenbaar gemaakt om een tijdelijk, vergunning te vragen voor een 2 maal daagse verbinding Hoeven-Bosschei hoofd-Zegge-Koosendaal, uit te voeren buiten de spitsuren, zulks onder voorwaarde dat de gemeente garant is voor het tekort op de exploitatie van deze lijn. 4.) Aangezien ook Zegge bij deze verbinding is betrokken hebben wij het gemeentebestuur van Rucphen gevraagd ons een prinoipeuitspraak over het verlenen van een bijdrage mede te delen. 5.) Een reactie op ons verzoek is tot op heden niet ontvangen. 6.) Het moet naar onze mening niet verantwoord worden geacht om het gehele exploitatietekort van de buslijn voor rekening van de gemeente Hoeven te nemen. Baarbij komt dat hot te betwijfelen is of een dienst die 2 maal daags buiten de spitstijden wordt gereden een effectieve bijdrage zal leveren ter oplossing van het vervoersprobleem.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1973 | | pagina 295