gemeente Hoeven
Agendanr. 11, Raadsvergadering d.d. 29 november 1973.
Onderwerp: aanschaffing vuilniscontainers.
HOEVEN, 23 november 1973.
De laatste tijd is het gebruik van containers door particuliere
bedrijven in sterke mate gestegen.
Om aan de vraag naar containers door particulieren te kunnen vol
doen, zijn wij zelfs genoodzaakt geweest om enkele containers, die op
het terrein van de Camping Hoeven in gebruik waren, terug te vragen.
Momenteel levert dit niet veel bezwaren op, omdat de bezetting van de
staanplaatsen op de camping nog gering is, doch in het hoogseizoen en
mede door de ingebruikneming van een nieuw terrein voor caravans is het
vrijwel zeker, dat het huidige aantal ontoereikend is om de hoeveelheid
vuilnis snel te kunnen afvoeren.
Bovendien neemt, door het wegvallen van de mogelijkheid tot het
storten van vuil en afval op de stortplaats door bedrijven, de vraag van
particulieren, c.q, bedrijven sneller toe dan voorheen.
Wi-j zijn dan ook van mening, dat het aantal containers moet worden
vergroot om een snelle en doelmatige afvoer van vuil te kunnen bewerk
stelligen.
Het verdient naar onze mening eveneens aanbeveling om enkele
containers in voorraad te hebben om aan eventuele nieuwe aanvragen
onmiddellijk te kunnen voldoen.
Er bestaat momenteel direkte behoefte aan 8 containers. Wij achten
het wenselijk om er 11 te bestellen. Blijkens informatie is de stuks
prijs bij afname boven 10 containers 76O,— (excl. 16$ b.t.w.d.i.
18,— minder dan bij afname van een kleiner aantal containers. De
totale kosten zijn derhalve voor 11 containers 8.36O,
16$ b.t.w. 1.337,60
9.697,60
Onvoorzien 2,40
Totaal 9.7OO,—
De afschrijving kan - zoals gebruikelijk - in 10 jaar plaatsvinden.
De hieruit voortvloeiende kapitaalslasten kunnen voor 1973 als volgt
worden becijferd?
- Afschrijving -