gemeente Hoeven Agendanr. 11, Raadsvergadering d.d. 29 november 1973. Onderwerp: aanschaffing vuilniscontainers. HOEVEN, 23 november 1973. De laatste tijd is het gebruik van containers door particuliere bedrijven in sterke mate gestegen. Om aan de vraag naar containers door particulieren te kunnen vol doen, zijn wij zelfs genoodzaakt geweest om enkele containers, die op het terrein van de Camping Hoeven in gebruik waren, terug te vragen. Momenteel levert dit niet veel bezwaren op, omdat de bezetting van de staanplaatsen op de camping nog gering is, doch in het hoogseizoen en mede door de ingebruikneming van een nieuw terrein voor caravans is het vrijwel zeker, dat het huidige aantal ontoereikend is om de hoeveelheid vuilnis snel te kunnen afvoeren. Bovendien neemt, door het wegvallen van de mogelijkheid tot het storten van vuil en afval op de stortplaats door bedrijven, de vraag van particulieren, c.q, bedrijven sneller toe dan voorheen. Wi-j zijn dan ook van mening, dat het aantal containers moet worden vergroot om een snelle en doelmatige afvoer van vuil te kunnen bewerk stelligen. Het verdient naar onze mening eveneens aanbeveling om enkele containers in voorraad te hebben om aan eventuele nieuwe aanvragen onmiddellijk te kunnen voldoen. Er bestaat momenteel direkte behoefte aan 8 containers. Wij achten het wenselijk om er 11 te bestellen. Blijkens informatie is de stuks prijs bij afname boven 10 containers 76O,— (excl. 16$ b.t.w.d.i. 18,— minder dan bij afname van een kleiner aantal containers. De totale kosten zijn derhalve voor 11 containers 8.36O, 16$ b.t.w. 1.337,60 9.697,60 Onvoorzien 2,40 Totaal 9.7OO,— De afschrijving kan - zoals gebruikelijk - in 10 jaar plaatsvinden. De hieruit voortvloeiende kapitaalslasten kunnen voor 1973 als volgt worden becijferd? - Afschrijving -

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1973 | | pagina 279