-9- Kan hiervan een voorrangskruising gemaakt worden vooral ook omdat zich in de nabijheid van dit kruispunt vaak veel kinderen bevinden? Antwoord Reeds in maart 1971 hebben wij de rijkspolitie om advies gevraagd over deze kruising. De postcommandant was van mening dat hier geen maatregelen behoeven te worden getroffen, omdat deze kruising als zodanig zeer goed herkenbaar is, terwijl ook de overzichtelijkheid goed genoemd mag worden. b.) De kruising Akkerlingen-St.Janstraat. Door de aanwezigheid van auto's op de parkeerstrook voor de VéGé- supermarkt is het uitzicht voor het verkeer komende uit Akkerlingon naar links bijzonder slecht. Kunnen hier geen beveiligende maat regelen genomen iforden door b.v. een uitvoegstrook vanuit Akkerlingen te creëren of door de parkeerstrook in de St.Janstraat in te korten? Antwoord s De afstand van de eerste geparkeerde auto tot de bocht is belangrijk meer, dan het wettelijk minimum (5 meter). Nu de St.Janstraat voor rangsweg is, dient het verkeer uit de Akkerlingen de kruising toch voorzichtig te henaderen en op te rijden. Verkleining van de parkeerstrook is niet aan te bevelen omdat dan weer auto's op de weg zelf zullen worden geparkeerd. Een uitvoegstrook biedt voor links- afslaand verkeer uit Akkerlingen geen oplossing. c.) De kruising Turnstraat-KLoosterstraat-C.H.plein. Door het struikgewas in de nabijheid is deze kruising erg onover zichtelijk. Kan ter plaatse dit struikgewas verwijderd worden om de verkeerssituatie enigszins overzichtelijker te maken? Antwoord De op de door u bedoelde kruising staande berberissen zullen nog maals voldoende ver worden ingekort.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1972 | | pagina 55