.4»
-12-
Het alternatief voor het niet van de ophaaldienst gebruik kunnen maken,
behoeft niet te zijn de vuilnis maar langs de weg te deponeren.
Over het algemeen wordt alleen de verspreide bebouwing niet door de
ophaaldienst bezocht. Deze mensen beschikken doorgaans over een grotere
tuin of erf en derhalve over de mogelijkheid om hun vuilnis (of het
daarvoor geschikte gedeelte daarvan) te begraven. Bovendien wijzen wij
nog op de mogelijkheid om kosteloos afvallen op de vuilnisstortplaats
te deponeren.
Organisatorisch is het voor de gemeente bezwaarlijk voor de bevoorrading-
van de verschillende winkeliers te zorgen.
Overigens kan het in voorraad nemen van vuilniszakken door de verschil
lende winkeliers ook als een service aan hun klanten x/orden beschouwd.
Dike winkelier zal zeker regelmatig in Hoeven komen en kan bij die
gelegenheid toch wel zijn voorraad plastic zakken aanvullen. Daartoe
bestaat op elk tijdstip gedurende de kantooruren gelegenheid.
'anneer wordt ons dorp volledig geaccepteerd als volwaardige gemeenschap
door ook onze mensen de gelegenheid te geven zonder eerst een kilometer
of meer te lopen (oude van dagen), of eerst een nat pak te halen op de
fiets en deze ergens onbeheerd achter te laten alvorens men in de bus
kan stappen.
Antwoord
Bij schrijven d.d. 51 juli 1568 is de B.B.A. verzocht Bosschenhoofd aen
be sluiten op een busverbinding.
Op 15 augustus 1968 deelde de B.B.A. mede dat in verband met de sterk
gestegen kosten en het steeds afnemend aantal reizigers, de financiële
positie van dit bedrijf zodanig is dat er geen uitbreidingen van
diensten kunnen worden gerealiseerd, als niet vaststaat dat de daaruit
voortvloeiende opbrengsten voldoende zijn om de te maken er-tra kosten
te dekken.
Bovendien deelde de B.B.A. mede dat Bosschenhoofd ten opzichte van de
Rijksweg Breda-Roosendaal zeer ongunstig is gelegen in verband met de
moeilijke kruising Maple-Farm.
Bosschenhoofd opnemen is alleen mogelijk, aldus de B.B.A., als er een
afzonderlijke lijn wordt geopend welke b.v. van Roosendaal via Bosschen
hoofd en het Bosbad naar Hoeven en naar Etten-Leur zou rijden. Daarin
zou eventueel het kerkdorp kunnen worden opgenomen. De exploitatiekosten
van een dergelijke lijn zouden bij een 2-uurs dienst 75.000,per
jaar en voor 4 ritten per dag 30.000,- a 35.000,- per jaar bedragen.
-De -