GEMEENTE_HOEVEN G^Jbale__terugblik op de zittingsperiode van de gemeenteraad 1966-1970. In het hierna volgende moge een opsomming worden gegeven van de belang rijkste- zaken, waarvoor in de voorbije zittingsperiode de aandacht van de gemeenteraad werd gevraagd. In het overzicht zijn tevens die gebeurtenissen vermeld, die in een of andere vorm een bepaald stempel op de voorbije zittingsperiode hebben gedrukt. 1Bestuur en organisatie. a.) Ontstaan van burgemeestersvacature kort na installatie van de raad. b.) Benoeming nieuwe burgemeester. c.) Afscheid van gemeentesecretaris en benoeming van opvolger. d.) Instelling raadscommissies. e.) Opheffing gemeentelijk woningbedrijf en overdracht woningen aan Woningstichting "St. Bernardus". f.) Opheffing Instelling voor Sociale Hulpverlening. g.) Overlijden wethouder Schouw, raadslid ir. Verschuren en Mevr. Wijnen. 2.) Administratieve dienst. a.) Organisatie—onderzoek ter secretarie. b.) Reorganisatie secretarie en vorming van afdelingen. c.) Belangrijke verbetering van de werkruimten voor de administra tieve dienst. 3»Gemeentewerken a.) Bouw nieuw kantoor voor gemeentewerken. b.) Belangrijke uitbreiding van machine- en wagenpark, o.m. met trekker, maaiers, zaadstrooiersneeuwschuif c.) Voteren van kredieten voor aanschaffing vrachtauto en bestelauto. d.) Reorganisatie vuilnisophaaldienst. 4»Ruimtelijke ordening. a.) Afronding bestemmingsplan Uilenspiegelstraat. b.) Afronding bestemmingsplan Akkerlingen II. c.) Afronding (nagenoeg) bestemmingsplan Centrum, onderdeel Herten laan. - d.) -

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1970 | | pagina 233