Huur pand
Haspelstr. 5»
Aanleg rijwiel
pad van Hoeven
naar Bosschen-
hoofd met bij
komende werken.
eveneens te Bosschenhoofdis verzocht hun een strook grond
langs het StGerardushof te verkopen,ten behoeve van de
bouw van een dubbele premiewoning.
De prijs van deze grond bedraagt f 7.60 per m2.,met
welke prijs de adspirant-kopers akkoord gaan.
Gezien de ter plaatse nog beschikbare oppervlakte grond
kan aan hen een gedeelte van een perceel worden verkocht
ter grootte van resp. 57 ni2 en 75 m2.
Burgemeester en wethouders stellen dan ook voor tot
verkoop aan betrokkenen over te gaan,waartoe een ontwerp
besluit,met situatie schetsen,wordt overgelegd.
Conform dit voorstel wordt met algemene stemmen be
sloten en het aangeboden concept-besluit vastgesteld.
In het kader van maatregelen om de huurschuld van
huurders van gemeentewoningen binnen redelijke grenzen te
houden,achten burgemeester en wethouders het noodzakelijk
te beschikken over een leegstaand woonhuis van mindere
kwaliteit dan de woningwetwoningen,met lage huurteneinde
dit huis aan de ergste wanbetaler te kunnen toewijzen.
De Instelling voor Sociale Hulpverlening in de gemeente
heeft zich onlangs de eigendom verworven van het pand
Haspelstraat 5. Zij is bereid het huis met bijbehorende grond
aan de gemeente te verhuren voor 200.- per jaar,terwijl
daarnaast het onderhoud en de assurantie voor rekening der
gemeente komen.
Burgemeester en wethouders menen,gelet op het beoogde
doel,dat deze voorwaarden alleszins aanvaardbaar zijn.
Op voorstel van burgemeester en wethouders wordt een
parig besloten tot huur van het bedoelde pand over te gaan.
De kortste en meest gebruikte verbindingsweg tussen de
komdorpen Hoeven en Bosschenhoofd voldoet sedert enkele
jaren niet meer aan de eisen,die daaraan mogen worden ge
steld.Hij is over de hele lijn te smal en er komen zeer
scherpe,voor het wegverkeer gevaarlijke en hinderlijke,
bochten in voor.
Door de aanwezigheid van het recreatiecentrum "Bosbad
Hoeven" wordt van de verbindingsweg een druk gebruik ge
maakt (aantal bezoekers in 1959 280000)zodat het ook
noodzakelijk is dat over de volle lengte een voldoende
breed,vrijliggend,rijwielpad aanwezig is,waarbij het wenselijk
is aan elke zijde van de verharding van de hoofdbaan zo'n
rijwielpad te hebben.
Het zou een ideale oplossing van het probleem zijn,zo
een wegbreedte van 16 m. verkregen zou worden van bermsloot
tot bermsloot,met een 6 m. brede hoofdverkeersbaan en aan
elke zijde daarvan een vrijliggend rijwielpad,ter breedte van
2 meter.
Volgens globale raming zou hiermee een bedrag gemoeid