Huur pand Haspelstr. 5» Aanleg rijwiel pad van Hoeven naar Bosschen- hoofd met bij komende werken. eveneens te Bosschenhoofdis verzocht hun een strook grond langs het StGerardushof te verkopen,ten behoeve van de bouw van een dubbele premiewoning. De prijs van deze grond bedraagt f 7.60 per m2.,met welke prijs de adspirant-kopers akkoord gaan. Gezien de ter plaatse nog beschikbare oppervlakte grond kan aan hen een gedeelte van een perceel worden verkocht ter grootte van resp. 57 ni2 en 75 m2. Burgemeester en wethouders stellen dan ook voor tot verkoop aan betrokkenen over te gaan,waartoe een ontwerp besluit,met situatie schetsen,wordt overgelegd. Conform dit voorstel wordt met algemene stemmen be sloten en het aangeboden concept-besluit vastgesteld. In het kader van maatregelen om de huurschuld van huurders van gemeentewoningen binnen redelijke grenzen te houden,achten burgemeester en wethouders het noodzakelijk te beschikken over een leegstaand woonhuis van mindere kwaliteit dan de woningwetwoningen,met lage huurteneinde dit huis aan de ergste wanbetaler te kunnen toewijzen. De Instelling voor Sociale Hulpverlening in de gemeente heeft zich onlangs de eigendom verworven van het pand Haspelstraat 5. Zij is bereid het huis met bijbehorende grond aan de gemeente te verhuren voor 200.- per jaar,terwijl daarnaast het onderhoud en de assurantie voor rekening der gemeente komen. Burgemeester en wethouders menen,gelet op het beoogde doel,dat deze voorwaarden alleszins aanvaardbaar zijn. Op voorstel van burgemeester en wethouders wordt een parig besloten tot huur van het bedoelde pand over te gaan. De kortste en meest gebruikte verbindingsweg tussen de komdorpen Hoeven en Bosschenhoofd voldoet sedert enkele jaren niet meer aan de eisen,die daaraan mogen worden ge steld.Hij is over de hele lijn te smal en er komen zeer scherpe,voor het wegverkeer gevaarlijke en hinderlijke, bochten in voor. Door de aanwezigheid van het recreatiecentrum "Bosbad Hoeven" wordt van de verbindingsweg een druk gebruik ge maakt (aantal bezoekers in 1959 280000)zodat het ook noodzakelijk is dat over de volle lengte een voldoende breed,vrijliggend,rijwielpad aanwezig is,waarbij het wenselijk is aan elke zijde van de verharding van de hoofdbaan zo'n rijwielpad te hebben. Het zou een ideale oplossing van het probleem zijn,zo een wegbreedte van 16 m. verkregen zou worden van bermsloot tot bermsloot,met een 6 m. brede hoofdverkeersbaan en aan elke zijde daarvan een vrijliggend rijwielpad,ter breedte van 2 meter. Volgens globale raming zou hiermee een bedrag gemoeid

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1960 | | pagina 27