Openbare vergadering van den Raad. Maandag 1 Juni 1931,des namiddags om 2 uren. Tegenwoordigde leden C.Janssen,J.Monsieurs,C.Brans, A.VissenbergCHuysmansH.MannienG.W.de MoorCDekkers J.F.Mateus en A.Hoogeveen,de Burgemeester,Voorzitter en de Secretaris. Afwezig met kennisgeving het lid A.Broos. De Voorzitter opent de vergadering met den Christelyken Groet Het lot,door den Voorzitter getrokken,wyst den heer Dekkers aan,om by voorkomende stemmingen het eerst te stemmen I. De ingekomen stukken,vermeld onder de letters a en b van de agenda voor deze vergadering d. d. 28 Mei 1931No*1056/ G 026,worden overeenkomstig de daarby gevoegde adviezen van Burgemeester en Wethouders,zonder hoofdelyke stemming voor kennisgeving aangenomen. Deze adviezen 2yn genummerd 1084-/S 051 en 1085/F 017. Aan de agenda zyn op verlangen van Burgemeester en Wet houders toegevoegd de adviezen Nrs.l070/F 012 en 1071/F 0111,welke eveneens zonder hoofdelyke stemming voor kennis geving worden aangenomen. II. By hun advies d.d. 13 Mei 193l,No.l03VS 051,bieden Burgemeester en Wethouders aan eene subsidie aanvrage van de NVZuid-ïïederlandsche Stoomtramweg Maatschappy d.d. 8 Mei 1931 en. adviseeren den Raad in het belang der streek deze subsidie toe te staan door vaststelling van bygevoegd v concept-besluit N0.IO35/S 051. De heer Mannien vraagt of het niet goed is eene afwachten de houding aan te nemen om eens te zien wat andere gemeenten doen. De heer Vissenberg vraagt of het wel zoo erg zou zyn als de tram verdwynt en merkt op,dat iedere belastingbetaler, zoowel hy zelf als alle raadsleden en ieder burger van ge meente en provincie in het subsidie zyn aandeel betaalt. De heer Vissenberg wyst er verder op,dat de Maatschappy hare reserve heeft uitgeput,nieuwe lynen aangelegd en personeel ontslagen,doch voor het overige niets byzonders heeft uitgevoerd. Sprekende over bussen zegt de heer Vissenberg,dat het particulier initiatief van Gedeputeerde Staten tegenwerking ondervindt en wydt aan dit College de schuld. De heer Vissenberg verklaart tegen subsidie-verleening te zyn. De Voorzitter merkt op,dat aanleg van nieuwe lynen staats- voorschrift was en dat de tram wel in de behoeften van de

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1931 | | pagina 16