10
Het kan best al wezen bij wijze van spreken, dat hebt u ook
als je het G.O.-verslag ziet, er is ook over gesproken, er-
zijn ook al een aantal functies nu al aanwijsbaar waarbij
bepaalde type werkzaamheden over het hoofd is gezien die
niet beschreven zijn.
Dat zal gewoon volgens praktisch werken moeten worden aange
past.
Dat werk moet wel gebeuren en dat moet ook ergens in een
functie worden ondergebracht. Ik denk dat u met uw opmerking
zonder meer de spijker op zijn kop slaat waar het gaat om
het doel van het funktieboek en het doel van dit laten we
zeggen het feit dat we er nu over praten. Om op een gegeven
moment te zeggen van, jongens dit is een soort nul-meting.
In 1993 gaan we met dit pakketactiviteiten en functies van
start.
Als vertrek van de nieuwe organisatie. Alles wat u daar ver
der over gezegd hebt van, flexibiliteit vereist en zo, dat
moet ook gewoon zo. Wij vinden wel dat dat even op de agenda
mag staan zodat de raad ook gewoon weet van hoe het nu ver
der gaat. Over de herindeling, daar heeft het college verder
geen opvattingen over. Anders dan dat bij u bekend zijn.
Daar is in het G.O. in die zin over gesproken. Wat daar de
overwegingen van het G.O. zijn geweest daar moet u voor bij
het G.O. terecht. Het enige wat natuurlijk van belang is en
wat wij ook altijd hier naar voren gebracht hebben, dat is
dat het in de eerste plaats zo is dat we nog zeker drie vol
ledige jaren te gaan hebben. Waarbij het van belang is dat
onze burgers ook gewoon een goede en zo goed mogelijke
dienstverlening krijgen. In de tweede plaats dat het natuur
lijk ook in het belang van onze medewerkers is om in een
goed geoliede en gesmeerde organisatie te werken, omdat
uiteraard dan ook hun eigen capaciteiten het beste tot hun
recht komen. Op de derde plaats is het van belang, mocht
daar dus op een gegeven moment die herindeling in beeld
komen, dat wanneer je in een goed lopende organisatie zit
die is opgezet naar de jongste inzichten, je ook gewoon een
goed vertrekpunt hebt om die twee organisaties in elkaar te
schuiven. Anders kom je toch gemakkelijk in de hoek terecht
van, het is daar allemaal zo'n ouderwetse bedoening en hoe
die functies allemaal in elkaar zitten dat is niet goed
vergelijkbaar. Dan zitten onze mensen in zo'n situatie in
een minder goede uitgangssituatie.
Van welke kant u het ook bekijkt, ik denk dat het altijd
verdedigbaar is om hier rustig mee door te gaan. Ook met in
het achterhoofd de wetenschap dat, laten we zeggen de af
spraken die wij hier met onze medewerkers maken in het kader
van het sociaal plan, wat ook al door de raad is vastge
steld. Bijvoorbeeld het feit dat je op basis van je persoon
lijke positie een bepaald bezoldigingsniveau geniet. Dat,
als er al sprake zou zijn van het in elkaar schuiven van
twee organisaties, blijft dat gewoon bestaan. Het is dus
niet zo dat wanneer zich dat zal voordoen dat dan gezegd zal
worden van kijk eens, die betrokkene die wordt betaald op
niveau van schaal negen maar hij doet werk dat is maar van
schaal zeven.