Zoals U zegt, dat is ook al eerder aangekaart. Maar daar zijn ons niet direkt oplossingen aangereikt hoe we dat probleem zouden kunnen tekkelen, om het zo maar te zeggen. Het lid Wiersema-DupréDe mensen zijn er ontzettend bang voor De voorzitter; Ja, dat zou kunnen. Ik heb op dit moment niet precies de kennis paraat over wat de argu menten waren om daar op dit moment niets te doen. Ik zeg U toe in elk geval dat wij in een van de volgende kommissievergaderingen daar op terug zullen komen, om dat nog eens even boven water te halen. Ik heb dat nu niet paraat Dan de heer Roosenboom, die signaleert een probleem in de sfeer van de straatnaamgeving als ik dat zo mag zeggen, hoek Schubertstraat Daansbergen. Het probleem is ons niet bekend moet ik zeggen. De voorzitter: Maar of het daardoor dan een probleem is dat is natuurlijk wat anders Het lid Roosenboom: Het is net als met mevrouw Wiersema De voorzitter: Jawel, we kunnen er nog weieens naar kijken. Die kwestie van die abri's dat hebt U inderdaad al eens eerder aan de orde gesteld. Dat is in de kommissie ook geweest en ik meen toen dat van onze kant gezegd is dat inderdaad bijvoorbeeld aan de Tho- lenseweg, Halsterseweg dat daar een abri geplaatst zou worden. Als dat nog niet het geval is dan is dat niet juist. Dat moeten we dan gewoon ook even nagaan. Fietspad Kruisberg. Daar is het kollege op zichzelf principieel niet op tegen, maar we hebben gezegd we moeten toch gewoon tellingen houden om aan te geven van waar gaan we nu mee aan de gangHet zal toch een vrij forse investering met zich mee brengen. Uit oogpunt van gebruik moet je dan toch een goede onderbou wing hebben om aan te geven waarom je dat doet. En op zichzelf hoeft dat niet meer zo lang te duren. Ik geloof dat de tellingen op dit moment gehouden worden of al gehouden zijn. Dus daar kunnen we vrij binnenkort mee verder. U heeft het over snelheidsbeperkingen. In het beleidsplan van de rijkspolitie groep Halsteren is het een van de projekten. Het is beperken van de snelheid, ook in het kader van de min 25%-regeling is de gemeente Halsteren samen met de rijkspolitie aktief, juist op het punt van de snelheidsbeperking. Ten aanzien van de verkeersveiligheid om daar een werkgroep voor in het leven te roepen. Daar ziet het kollege in principe op dit moment geen aan leiding toe. Omdat toch op dat punt, laten we zeggen op dit moment de specifieke deskundigheid van de rijkspolitie vrij gemakkelijk voorhanden is. Dat het ook zo is dat problemen die zich voordoen ook via de kommissie, via de raadsleden vrij snel worden aangekaart. En op dat punt natuurlijk toch ook een hele zeg maar regelgeving, een wetgeving en ook deskundigheid beschikbaar is. En dat is natuurlijk toch wel iets anders dan bij het milieu. Een tamelijk nieuw beleids terrein is waarbij tal van dingen op de rails gezet moeten worden. Dat is gelukkig bij de verkeersveiligheid in mindere mate het geval. Het lid Roosenboom: Toch nog even naar aanleiding van die abri's. Op de Tholenseweg staat er een, maar je hebt verkeer dat er naar toe gaat en er vandaan komt. En die bushaltes liggen ook weer van elkaar af. Dus je kunt niet zeggen, ik ga maar in die abri staan, want dat werkt niet. Maar daar heb je toch ook nogal wachtenden die vooral in de winter in weer en wind moeten staan.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1989 | | pagina 57