I -6- Want die norm zegt U in Uw antwoord, ligt tussen 3 en 5%. Het gaat om enkele gehandicapten die hier tewerkgesteld zouden kunnen worden. Althans volgens die regeling tewerkgesteld moeten worden. Ik krijg daar geen antwoord op. Ook nu wordt er eigenlijk omheen gedraaid. De voorzitter: Wat mij betreft kan dat heel eenvoudig. De norm is 5% en wij zitten op 4. Vandaar dat wij geschreven hebben in de Aan biedingsnota, dat we er nagenoeg aan voldoen. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld moet ik zeggen. Het lid van de Watering: Zijn er in dienst? De voorzitter: U kunt toch lezen. Aan de kriteria.... Het lid van de Watering: Want U zegt nagenoeg... De voorzitter: U moet gewoon lezen wat er staat. Volgens de kri teria van de wet is het percentage medewerkers die daaraan voldoet 4%. Dat is het dus. Die kriteria van de wet zijn wat dat betreft glashelder. En of je dat altijd aan de buitenkant aan iemand kunt zien is vers twee. Wat Uw kennis betreft. Nee, nee, dat is mijn ant woord daarop. De norm is 5% wij zitten op 4% en daarom schrijft het kollege nagenoeg voldoen wij aan die norm. Ten aanzien van de opmerkingen van de heer Roosenboom, de bezetting van Bouw- en Woningtoezicht, leidt tot achterstanden. Ik ben het in grote lijnen met hem eens. Het is een belangrijk onderdeel van de gemeente, ook een belangrijk onderdeel van de dienstverlening naar het publiek. Ik dacht ook dat het kollege de zaak wat dat betreft ook in de Nota van Aanbieding serieus heeft opgepaktZoals U ook bekend kan zijn, natuurlijk toch de afgelopen tijd, heeft men bij Gemeentewerken met veel kunst- en vliegwerk allerlei problemen op moeten vangen. Daar heeft ook de inzet van Bouw- en Woningtoezicht onder geleden. Wij hebben nuop het ogenblik wordt er voor drie dagen per week iemand ingehuurd om in elk. geval de zaak zo goed mogelijk lopende te houden. U zult weten dat dat ook een kostbare geschiedenis isWe moeten daar natuurlijk toch een beetje mee schip peren en vandaar dat we ook haast willen maken met een strukturele oplossing die dan ook wellicht zodanig perspectief kan bieden dat de hele formatie binnenkort weer voltallig kan zijn. U zegt, dat is toch wel een slechte inschatting geweest van B&W. Het is aan de andere kant natuurlijk ook zo, dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest enerzijds, dat bij Gemeente- werken zelf wat problemen waren en aan de andere kant dat het hele bouwgebeuren gelukkig enorm is opgeleefd de laatste twee, drie jaar. En op een gegeven momentde kruik gaat net zolang te water tot hij barstHeel vervelend en wij zetten ons daar volledig voor in om dat zo snel mogelijk tot een goed eind te brengen. Dat. was het algemeen bestuur. Openbare orde en veiligheid waaronder ook rampenplan. Het lid Roosenboom: We hebben in de Algemene Beschouwingen nogal wat op- en aanmerkingen gemaakt. Niet op alle vragen is ook een ant woord gekomen, vandaar dat ik me probeer te beperken tot die vragen die niet beantwoord zijn. Ik wil hier toch nog graag memoreren op het gebied van openbare orde en veiligheid, dat het in Halsteren bijzonder slecht is gesteld met de verlichting van de straten. In het bijzonder de Dorpsstraat.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1989 | | pagina 52