-23- BEHANDELING INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN; Punt 31 Schrijven N.V. Watermij Zuid-West Nederland, inzake Stichting Beheer Kabupaten Bandung Fonds. Het lid Frietman-HoppenerIk kan kort zijn. De W.M.Z. heeft een heel aardig projekt via deze brief voorgesteldMisschien een nieuwtje voor de aanwezigen dat de Werkgroep Ontwikkelingssamenwerking momen teel via het S.N.V. drie projekten in studie heeft die zij hebben aan geboden en voorgelegdEr is ook over dit projekt van W.M.Z. gesproken en daar staat men zeker niet onsympathiek tegenover. Dat kan zelfs nog in beeld komen. Dus in zoverre ben ik het helemaal eens met wat hier in de toelichting staat vermeldHet is ook weer een goede opsteker voor de werkgroep dat ook het kollege er achter staat. De voorzitter: Van de kant van het kollege is er geen behoefte voor deze ondersteuning van het beleid. Punt 32. Schrijven Duinmetaal B.V. inzake bezwaarschrift op de Schans. Het lid Wierserna-DupréDe brief van meneer Duin roept bij mij wel een aantal vragen op waarvan ik van U antwoord verwacht. Is destijds een gemeentelijke garantie gegeven voor een bedrijfsuitoefening op een solitair terrein, op een solitair industrieterrein bedoel ik dus? Is het juist dat de heer Duin als direkt belanghebbende niet bericht werd dat de bedrijfsbestemming van de grond waarop zijn bedrijf gevestigd, is veranderd werd in woonbestemming en dat hem bij informatie hierna gezegd werd dat hij dan maar elke week op het mededelingenbord van de gemeente moest gaan kijken. Is het juist dat er landelijke regels be staan die onder andere zoneren, dat wil zeggen afstanden bepalen, waarbinnen geen nieuwe woonbebouwing ten opzichte van bestaande bedrij ven tot stand mogen komen? En wanneer deze voorschriften bestaan, waar om hebt U ze dan niet nageleefd? De heer Duin zegt in zijn brief dat zijn bedrijfsaktiviteit te boek staat als handelsonderneming in tech nische gietprodukten en levering in onbewerkte of bewerkte staat, op grond waarvan een en ander onder de termen van hoofdstuk vier van het Hinderwetbesluit valt. Een rangschikking onder categorie I en II is daar nog niet juist. Deze moet zijn categorie III of IV. U stelt dat het bestemmingsplan de Schans de heer Duin niet in een nadelige posi tie brengt, wat een van de kriteria voor de Kroon is ten aanzien van een schadeclaim. En het artikel van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. Natuurlijk is hij hierdoor in het nadeel volgens het plan "Industrie terreinen 1974". Er waren toen geen beperkingen en volgens het nu geldende plan "de Schans" wel. Het is de heer Duin niet te doen om een schadeloosstelling, maar hij vraagt alleen om een ongestoorde bedrijfs uitoefening, zoals hij die al tal van jaren heeft kunnen hebben. Laten we als gemeente Halsteren geen fouten maken en de heer Duin in staat stellen zijn bedrijf op dezelfde manier voort te zetten. Het lid van Eekelen: Het heeft geen enkele zin om de vraagstelling te herhalen zoals die door mijn kollega gesteld zijn. En uit de ant woorden zal wel blijken of ik er in tweede instantie op terugkom. Het lid Prineen; We hebben die brief van Duinmetaal behandeld in de kommissie Ruimtelijke Ordening. Toen heeft U gezegd dat we het uitein delijk niet zo somber moesten inzien.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1989 | | pagina 134