-10- 10. VOORSTEL TOT HET INTREKKEN VAN HET BESLUIT VAN 28 AUGUSTUS 1975 INZAKE BENOEMING PERSONEEL BIJ DE DIENST GEMEENTEWERKEN. Het lid Uytdewilligen: Ik had een vraag naar aanleiding van de zinsnede: bij benoeming van afdelingshoofden kan Uw raad worden betrokken door een lid van de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken deel te laten uitmaken van de werving en selektiekommissieNu is mijn vraag, wanneer kan zich dat voor doen. Zijn er bepaalde kriteria voor wanneer iemand in zo'n kommissie opgenomen kan worden of zal worden. Het lid Mens: Het gaat ook over de vierde alinea. In de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken is hier ook uitvoerig over gesproken en er is toegezegd dat bij de benoeming van afdelingshoofden de raad betrokken wordt via de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken. Derhalve wil ik vragen om het woordje "kan", zoals U toezegt te vervangen door het woordje "wordt" Uw raad betrokken. Dat is in de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken duidelijk toegezegd. Het verbaasd mij dat het hier zo staat. Derhalve "kan" in "wordt" en dan is voor ons de zaak akkoord. De voorzitter: Ik denk dat het zo geformuleerd is van de vraag is kan zus en zo en toen is er gezegd dat kan in de zin van dat doen we zo. Er zijn verder geen kriteria voor. Ik denk iedere keer dat er een afdelingshoofd benoemd wordt dan brengen we het in de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken en de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken beslist wie er aan deelneemt. Het lid Frietman-HoppenerIk wil eigenlijk nog iets verder gaan bij die afgevaardigde vanuit Algemeen Bestuurlijke Zaken. Je zou het ook kunnen laten rouleren in die zin dat je een persoon kiest die een specifieke relatie heeft met een bepaalde sollicitant of daar wat meer verstand van heeft. Ik kan me voorstellen dat men een roulerend lid vanuit Algemeen Bestuurlijke Zaken kiest, dus niet steeds een vaste persoon. Een vaste persoon benoemen hoeft voor mij niet. De voorzitter: Dat is wat mij betreft ook helemaal open. Ik denk dat gewoon zodra zich een vakature voordoet dat wij dat in de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken zullen bespreken en dat dan de kommissie vanuit zijn midden iemand aan moet wijzen. Ik denk dat daar overwegingen zoals U in Uw achterhoofd heeft een rol in spelen. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 11. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STELLEN VAN EEN KREDIET VOOR DE AANSCHAF VAN INVENTARIS T.B.V. DE BASISSCHOOL ST. MAARTEN. (52E WIJZIGING BEGROTING 1988). Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 12. VOORSTEL TOT HET NEMEN VAN NIEUWE BESLUITEN INZAKE HET GARANDEREN VAN GELDLENINGEN VOOR EIGEN WONINGEN. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 13. VOORSTEL TOT HET VASTSTELLEN VAN EEN SUBSIDIE VOOR HET DOOR DE IN DE GEMEENTE GEVESTIGDE VERENIGINGEN E.D. INGEZAMELD OUD PAPIER. Het lid Mouws: In het verleden heeft de heer Uytdewilligen regelmatig aangedrongen op een betere subsidievoorziening. Wat nu voorligt is voor ons nog steeds de bekende sigaar uit eigen doos. Wat wordt hier gesteld, 3i cent krijgen ze, het stortingsbedrag, met andere woorden het kost ons niets. We hebben geen verdere bemoeienis,

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 77