6w a eb i9fer9 toiK >n m huIov »±fa gnl 13bsgT9V (19 -6- wil toch, -U neemt het niet over denk ik en dat is natuurlijk Uw goed recht-, maar ik wil er een amendement van maken en hier vragen om met een amendement bij artikel 2.7 de bedragen met 30% te verhogen. Het lid Roosenboom: Bedoelt U in plaats van f 7.000,f 10.000, Het lid MensNee, het maximum blijft staan, het gaat om het kleine artikel 2.7. De voorzitter: Voor de duidelijkheid, daar zitten natuurlijk een aantal dingen tussen die nu al f 7.000,zijn en die zullen nu f 10.000,gaan kosten. Het lid MensNee, f 7.000,is het maximum. Artikel 2.7 30% met handhaving van het maximum. Dat maximum blijft gewoon staan. Het lid Roosenboom: Het aanbrengen van een closet met watervoorziening met bijkomende voorzieningen, dat was vroeger een bedrag dat 30% hoger was. Incidenteel komt het vaak voor dat er voor dat kleine onderdeel in samenhang met een douche-inrichting enkel en alleen maar premiewoningverbetering gevraagd wordt, dan komen ze nog niet aan die f 7.000,Ik vraag dat even ter verduidelijking. De voorzitter: Ten aanzien van de heer Roosenboom is denk ik voldoende duidelijk hoe het met die f 7.000,zit. Enige overleg hier achter de tafel leert dat inderdaad de redaktie van artikel 2.1 onjuist is. De intentie van het kollege is inderdaad om specifiek van eigenaar bewoner uit te gaan ten einde eventuele speculaties te voorkomen. U heeft helemaal gelijk, dat moeten we in die zin aanpassen. Ten aanzien van het voorstel van de heer Mens kunnen we opmerken dat de verhoging van bedragen, ook al wordt het maximum gehandhaafd, dan nog zal het er toch toe leiden dat we zoals de situatie er nu voor staat, dan minder mensen kunnen helpen. Het betekent dat er minder aanvragen gehonoreerd kunnen worden. Ik denk dat dat op zichzelf niet in het belang is van de voortgang en de verbetering omdat er daardoor toch een wachtlijst ontstaat en de zaken niet afgewerkt kunnen worden. Dat is een keuze die U kunt maken, Ik denk dat hiermee toch in elk geval wel een inbreuk wordt gemaakt op de mogelijkheden voor de meer algemene verbetering, de knelpunten, zoals ook in de kommissie genoemd. Er zullen minder middelen zijn die wij voor het algemene belang kunnen besteden. Ik denk dat dat uiteindelijk afbreuk zal doen aan de wijze en de voortvarendheid waarmee wij hier aan de Stads- en Dorpsvernieuwing bezig zijn. Ik wijs erop dat we nog een aantal projekten hebben lopen op dat punt waar we volgende maand in de kommissie en in maart in de raad nader over komen te spreken. Door de verordening op deze wijze aan te nemen, door Uw amendement aan te nemen zal vanaf 1 januari de mogelijkheid bestaan om het zo uit te voeren en dat betekent gewoon dat de korting in elk geval ten koste zou gaan van de algemene voorzieningen. Ik denk dat dat een slechte zaak is, plus het feit dat er een wachtlijst ontstaat, dat lijkt mij ook niet goed. Meneer Mens, U handhaaft Uw voorstel? Dan brengen we eerst in stemming het voorstel van de heer Mens luidende dat artikel 2.7 wordt aangepast met 30% behoudens dat het maximum van f 7.000,wordt gehandhaafd. Dat betekent dat die 30% verhoging er nimmer toe kan leiden dat het hoger wordt dan f 7.000, Het lid Roosenboom: Het gaat over de tweede alinea, pagina drie. Als ik het met Uw toestemming even voor mag lezen: wel zijn de bedragen aangepast nu het provinciaal subsidie ruwweg 30% wordt gekort en de subsidie per onderdeel is verminderd met 30%. De bedragen zijn afgerond, ik denk dat als de heer Mens dat bedoelt, dan kun je die alinea gewoon weglaten. 3 3 V3 rf i T3 T Q If ji r f) f! i 1

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 73