-30- mensen die altijd gepakt worden en dan zul je toch als gemeentelijke overheid moeten proberen daar iets aan te doen. Graag daar nog een keer een meningsvorming over. De voorzitter: U was weer buiten de orde, maar dat staat boven aan hoofdstuk 6. Het lid Frietman-HoppenerNog even naar aanleiding van het hoofdstukje kunstcommissieHet verheugd ons overigens dat een andere fraktie daar ook al over heeft gerept. Het zijn kleine zaken, maar ik denk toch ook wel belangrijk. Hiermee heeft de Partij van de Arbeid willen aangeven dat een spontaan ontstane werkgroep, weliswaar qua betrokken personen, best goed kan funktioneren, maar we zetten toch vraagtekens bij de strukturering ter voorkoming van langs elkaar heen werken en ter bevordering van goede afspraken, om zodoende bepaalde bevoegdheden te krijgen. Te denken valt hierbij aan het wisselen van kunstwerken binnen de gemeentelijke akkommodaties om zodoende iedereen met zoveel mogelijk kunst te laten kennismaken. Ik wil een voorbeeldje noemen. Op dit moment heeft de beheerscommissie twee personen die de kunst en groenvoorziening als deeltaak uitvoeren. Zou het misschien zinvol zijn indien zij daartoe bevoegdheid hadden daadwerkelijk in alle gebouwen kunstwerken te wisselen en ze uit te mogen kiezen. Een kunstcommissie zou in een groter verband moeten kunnen werken. Bijvoorbeeld met een afgevaardigde uit bovengenoemde kommissie Wittenhorst, een bibliotheek, een kunstminnend raadslid, naast de huidige werkgroepleden die er in zitten. Nog fraaier tot hun recht komende kunstwerken zijn ons inziens het resultaat. Het lid Mens: U zult in het begin van deze vergadering al gemerkt hebben dat wij een klein beetje terughoudend zijn wat betreft privatiseringen. De rillingen lopen toch al wat over mijn lijf als ik diverse frakties hoor die zo heel makkelijk praten van als er geprivatiseerd moet worden, dan moet dat in eerste plaats maar het zwembad zijn. Het zwembad geloof ik niet dat bij ons op de allereerste plaats staat. Ik vind het een belangrijk gegeven dat wij dat hier hebben. Hier is ook opgemerkt dat het een fijn zwemmen is en een zeer goed vertoeven in dat bad. Ik wil het dan toch wel zo laten. Het voorstel dat de heer Roosenboom hier naar voren haalde, alleen voor Halsternaren subsidie en anderen moeten dan de kosten betalen. Dat gaat niet op. Ik geloof niet dat hij dat serieus bedoeld heeft. Als wij in Bergen op Zoom gaan zwemmen, -daar is op het ogenblik natuurlijk weer wel sprake van, het overdekt zwembad-, dan betalen wij dezelfde prijs als de Bergenaren. Op zich is dat een groot goed. Als wij naar het museum gaan, het Markiezenhof, dan betalen wij precies hetzelfde als de Bergenaren. Het lid Roosenboom: Ik heb dat als voorbeeld genoemd. Ik heb helemaal geen tegenstrijdigheid met Halsteren en Bergen op Zoom bedoeld. Ik heb gezegd wat Bergen op Zoom doet. Het lid MensU haalde maar één voorbeeldje aan, de muziekschool, maar ik kan andere voorbeelden aanhalen waar we het nu hier over hebben waar dat niet het geval is. Op zich is dat natuurlijk ook gewoon goed. Daar staan wij gewoon niet achter. Dat zou echt niet juist zijn. De voorzitter: Straks allemaal een voetbalpasje, een zwempasje, wat andere pasjes en dan weten we precies waar iedereen vandaan komt. Het lid Van Elzakker: Meneer Roosenboom vraagt zich af waarom er gesproken wordt over sluiten en niet sluiten. Als ik de algemene beschouwingen van de groepering Leefbaarheid pak en ik lees onder aan bladzijde 5 onder het punt van algemeen dan kan ik heel goed begrijpen n fill 13')

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 31