oifl iBBUIsisd 9rf T6BW tr^lx /TSSiSöiq sdieeXeoixio Xsb3o3 3srf ibbw nseJsslq q ,n9a3BBlqol§9ï 9b 3lu "tabiwi al r fj i I il nsiir» J aioo )sb Irsqqo iBvo g±i9ov3iu Xssri aJoo rrabsXag arise flrs'iew rraXXsiatoov »bXeBq9d a& Jsb Bgagaoob 39±n 3ab ai giafsfulsO ns^ae il ^ttXfiBgl3 .nBvaoriari uos grridswad noal 93 3iu X/»v gon 9±3eu3iag9Xisvo lev abaow adessisg afiuadaiar ai^XXnsgXs oei noowsg aeBb abaow nsgew Bid aojfliBgaud bnawsnaeBw Xo a93899ET9gaod [sXXa >vno aaeb nsnaa a'oitit?- sb ,09btla 3bQ £Xd a» gaXausafsd rrss gon agtiaaf tltf rxsnls baaadasv oat »W H9 aln*l> jII .0 f .tl8 a 9 boo iwsaaboo -19- gebeuren dan een verkeersonderzoek wat eenmaal gestruktureerd is met een betere begeleiding waarbij U die academie van Tilburg noemde die we inderdaad wel kennen. Dat is niet onze direkte intentie die we hier geven. Het is veel meer een vraag naar de noodzaak van het hier aanwezig zijn en van de elementen die de Dorpsstraat te bieden heeft en voornamelijk voor het bevorderen van de rust in de Dorpsstraat wat achter deze notitie staat. De heer Mouws vraagt nogmaals aandacht, zoals het C.D.A. ook in zijn algemene beschouwingen gedaan heeft, voor het doortrekken van de Jannelandseweg en noemt ook de Brabantse wal. De heer Roosenboom ondersteunt dit en zegt, dit zou een geweldig plan zijn, maar zegt hij, toen de P.P.D. hier een aantal jaren geleden was, aangaande de discussie of de uitbreiding van Halsteren daar in die richting moest of in de Schans, toen is heel duidelijk nee gezegd. Ik moet er ook op wijzen dat er toch ook wel positieve dingen onder zijn. Een weg is natuurlijk heel iets anders dan bebouwing. Ik wil U bijvoorbeeld op wijzen de Beijmoerseweg die heel het poldergebied doorkruist zonder enige schade te doen aan de Brabantse Wal. Het was natuurlijk zo dat het toen een geladen onderwerp was. Wij zien toch wel enige hoop als kollege dat het bij de provincie aanspreekbaar zou zijn, gezien de noodzaak en de grote aandacht voor het beeld in het landschap. Het is misschien een weg die daar zo goed mogelijk door loopt, misschien zelfs een accent van beplanting heeft en ik denk dat in dat opzicht de tijd rijp is om dat bij de provincie toch wat te gaan aankaarten als vervolg van dit onderzoek. Dat zal ongetwijfeld ook in deze richting wijzen. Dan heb ik U beide beantwoord. De heer Mouws heeft de vraag gesteld en U heeft er op ingehaakt. Het lid Roosenboom: Er mag totaal geen misverstand zijn, zeker tussen mij en U niet, over de veiligheid. Als U zegt het parkeren van vrachtauto's in woonwijken dat is een slechte zaak, dan onderschrijf ik dat volkomen. Ik heb tegen U gezegd, het kan zich incidenteel voordoen dat een chauffeur 's nachts thuiskomt en dan is het onmenselijk om die man de auto te laten parkeren op het terrein waar hij eigenlijk thuishoort, zijn werkgever, en vaak is het dan ook zo dat die man 's morgens vroeg weer door moet. In zulke gevallen zou je dat eens een keer door de vingers moeten zien, alhoewel dat ook niet voor alle straten geldt. U heeft heel uitdrukkelijk een straat genoemd waar dat zeker niet toegepast zou mogen worden, maar ik kan me goed voorstellen dat er in een wijk in de Rode Schouw een langparkeerplaats is die onbenut door personenwagens en er komt 's nacht een vrachtwagen, -hij kan niet anders parkeren of er moet ruimte zijn-, en hij zet daar 's nachts zijn wagen weg en hij gaat 's morgens verder. Dan is die chauffeur toch formeel in strijd met de politieverordening en in dat kader heb ik enige tolerantie gevraagd. Ik onderschrijf voor 100% Uw stellingname dat als dat een gewoonterecht moet worden voor chauffeurs in bepaalde straten, dan is dat een hele slechte zaak. Op het andere onderwerp. Ik heb ook heel duidelijk aangegeven, een beetje cynisch, dat die Brabantwal op bepaalde stukken bij Halsteren totaal niet meer bestaat. Vandaar dat het argument van de provincie voor ons niet meer zo steekhoudend is. Ik hoop dat de wethouder gelijk krijgt dat de provincie een ander inzicht krijgt en toch medewerking gaat verlenen om die Beeklaan door te trekken en dan zouden we in het verlengde van de Jannelandseweg richting Nieuw Beijmoerseweg kunnen gaan. r

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 19