-17-
moesten demonstreren in het Feijnenoord stadion, maar nu hebben ze
tijd genoeg, dus ze zouden er nu iets aan kunnen gaan doen.
Het lid Wiersema-DupréOok zeer recent heeft U besloten een aantal
verkeersbureau's te benaderen en dan te vragen een offerte uit te
brengen voor een te houden cordononderzoek. Dit is natuurlijk het
zoveelste onderzoek al wat we binnen de gemeente gaan houden. Ik vraag
me af, waarom informeert U niet eens bij de verkeersakkademie in
Tilburg en vraagt U niet of de studenten hier iets voor uit willen
werken. Ik denk dat dat veel voordeliger is dan de bureau's waar U mee
wil gaan werken.
Het lid Mouws: Niet onverwacht kwam onze vraag over de doortrekking
Jannelandseweg - Beeklaan. In het verleden hadden we daar ook andere
bedoelingen mee, maar nu vinden wij duidelijk dat het de enige manier
nog is om de geïntensiveerde woonbebouwing hier rond het gemeentehuis
te ontlasten. Ik denk dat dat hoge prioriteit moet hebben.
Het lid Roosenboom; Ik was daarnet al bezig over die vrachtauto's.
Ik laat daar een beetje een ander licht over schijnen. Alhoewel de
politieverordening dat zeer uitdrukkelijk verbiedt, daar is geen
diskussie over, maar ook in de politieverordening worden zoveel dingen
verboden. Als men zich daar strikt aan zou houden, dan was er een
ander probleem, een heel groot probleem binnen Halsteren en
Lepelstraat ook opgelost. Ik zeg één woord, houden. Wat ik wil zeggen
van die vrachtauto's. Halsteren is rijk aan beroepschauffeurs. Dat is
opvallend als je dat afzet tegen andere gemeenten. Er kunnen situaties
zijn waarbij verzachtende omstandigheden zijn als er een auto in een
woonwijk wordt geparkeerd. Ik zou eigenlijk meer op de toer willen,
als dat niet escaleert, als dat niet direkt voor grote problemen
zorgt. Om het toch maar een beetje oogluikend toe staan. Je kunt daar
wel tegenin gaan, maar je dupeert daar een aantal mensen mee die in
het beroepsverkeer werkzaam zijn. Het is echt niet zo dat dat het
voordeel is van die eigenaar van die vrachtauto. Als het daarom gaat
dan zegt die wel, zet hem maar op mijn terrein. Dat heb ik al lang
begrepen, dat de meeste vervoerders over meer dan voldoende
parkeerterreinen beschikken. Het moet kunnen dat dat toch incidenteel
kan plaatsvinden. Ook inhakende op de doortrekking Beeklaan
Jannelandseweg. Ik denk dat dat een voorbijgaand station is geweest.
Er is een diskussie hier op het gemeentehuis geweest met een
provinciale kommissie en toen men dit onderwerp aansneed toen kwam die
Brabantse wal aan de orde. Dat was heiligschennis als men daar iets
aan zou doen. Overigens is die Brabantse wal op alle terreinen
verminkt en afgegraven. Kennelijk leeft hij toch nog in de gedachten
bij de mensen van de provincie. Het zou ook bij de groepering
Leefbaarheid een fantastisch iets zijn als die Beeklaan doorgetrokken
zou kunnen worden naar de Jannelandseweg. Daarmee zou je een hoop
problemen binnen de Dorpsstraat oplossen. Dan zou eigenlijk zo'n
onderzoek als vanavond vermeld niet hoeven plaats te vinden. Het is de
vraag of dit aanspreekbaar in verband met die voor Halsteren beroemde
Brabantse wal.
Wethouder Sinke; De heer Princen zowel als de heer Roosenboom hebben
beiden hun mening gegeven over het parkeren van vrachtauto's. Ik denk
dat ik dat voor het politiegedeelte aan mijn kollega overlaat. De heer
Roosenboom zegt, Halsteren is rijk aan beroepschauffeurs en hij zegt
daar ook nog bij, meestal hebben de eigenaars voldoende plaats en het
zou dan gelden als een andere chauffeur verder van huis is en ergens
een nacht over moet brengen. We komen wel degelijk met problemen in
aanraking waarvan er wel eigenaars zijn en waarvan wij vinden dat het