-17- moesten demonstreren in het Feijnenoord stadion, maar nu hebben ze tijd genoeg, dus ze zouden er nu iets aan kunnen gaan doen. Het lid Wiersema-DupréOok zeer recent heeft U besloten een aantal verkeersbureau's te benaderen en dan te vragen een offerte uit te brengen voor een te houden cordononderzoek. Dit is natuurlijk het zoveelste onderzoek al wat we binnen de gemeente gaan houden. Ik vraag me af, waarom informeert U niet eens bij de verkeersakkademie in Tilburg en vraagt U niet of de studenten hier iets voor uit willen werken. Ik denk dat dat veel voordeliger is dan de bureau's waar U mee wil gaan werken. Het lid Mouws: Niet onverwacht kwam onze vraag over de doortrekking Jannelandseweg - Beeklaan. In het verleden hadden we daar ook andere bedoelingen mee, maar nu vinden wij duidelijk dat het de enige manier nog is om de geïntensiveerde woonbebouwing hier rond het gemeentehuis te ontlasten. Ik denk dat dat hoge prioriteit moet hebben. Het lid Roosenboom; Ik was daarnet al bezig over die vrachtauto's. Ik laat daar een beetje een ander licht over schijnen. Alhoewel de politieverordening dat zeer uitdrukkelijk verbiedt, daar is geen diskussie over, maar ook in de politieverordening worden zoveel dingen verboden. Als men zich daar strikt aan zou houden, dan was er een ander probleem, een heel groot probleem binnen Halsteren en Lepelstraat ook opgelost. Ik zeg één woord, houden. Wat ik wil zeggen van die vrachtauto's. Halsteren is rijk aan beroepschauffeurs. Dat is opvallend als je dat afzet tegen andere gemeenten. Er kunnen situaties zijn waarbij verzachtende omstandigheden zijn als er een auto in een woonwijk wordt geparkeerd. Ik zou eigenlijk meer op de toer willen, als dat niet escaleert, als dat niet direkt voor grote problemen zorgt. Om het toch maar een beetje oogluikend toe staan. Je kunt daar wel tegenin gaan, maar je dupeert daar een aantal mensen mee die in het beroepsverkeer werkzaam zijn. Het is echt niet zo dat dat het voordeel is van die eigenaar van die vrachtauto. Als het daarom gaat dan zegt die wel, zet hem maar op mijn terrein. Dat heb ik al lang begrepen, dat de meeste vervoerders over meer dan voldoende parkeerterreinen beschikken. Het moet kunnen dat dat toch incidenteel kan plaatsvinden. Ook inhakende op de doortrekking Beeklaan Jannelandseweg. Ik denk dat dat een voorbijgaand station is geweest. Er is een diskussie hier op het gemeentehuis geweest met een provinciale kommissie en toen men dit onderwerp aansneed toen kwam die Brabantse wal aan de orde. Dat was heiligschennis als men daar iets aan zou doen. Overigens is die Brabantse wal op alle terreinen verminkt en afgegraven. Kennelijk leeft hij toch nog in de gedachten bij de mensen van de provincie. Het zou ook bij de groepering Leefbaarheid een fantastisch iets zijn als die Beeklaan doorgetrokken zou kunnen worden naar de Jannelandseweg. Daarmee zou je een hoop problemen binnen de Dorpsstraat oplossen. Dan zou eigenlijk zo'n onderzoek als vanavond vermeld niet hoeven plaats te vinden. Het is de vraag of dit aanspreekbaar in verband met die voor Halsteren beroemde Brabantse wal. Wethouder Sinke; De heer Princen zowel als de heer Roosenboom hebben beiden hun mening gegeven over het parkeren van vrachtauto's. Ik denk dat ik dat voor het politiegedeelte aan mijn kollega overlaat. De heer Roosenboom zegt, Halsteren is rijk aan beroepschauffeurs en hij zegt daar ook nog bij, meestal hebben de eigenaars voldoende plaats en het zou dan gelden als een andere chauffeur verder van huis is en ergens een nacht over moet brengen. We komen wel degelijk met problemen in aanraking waarvan er wel eigenaars zijn en waarvan wij vinden dat het

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 17