-24- ombuigingsbeleid te komen. Overschrijdingen van ramingen zijn schering en inslag. Dit is weer zo'n ad hoe beleid. Ik kan dit voorstel uitdrukkelijk niet steunen, omdat ik geen schuld wil hebben aan een financieel debacle. Omdat ik voor een eerlijk tarievenbeleid ben zonder onderscheid, omdat ik de kommissie de Wittenhorst niet alleen met de mond waardeer en omdat ik vind dat de kontinuïteit inzake akkommodaties een taak is van het gemeentebestuur. Eerst moet de raad principiële uitspraken durven en kunnen doen aan de hand van een totaalnota over privatisering. Dit onvoorbereid werk is niet af. Of dromen sommigen al van sloop en nieuwbouw op een perceel van 5.000 m met 15 huisjes, tel uit je winst. Neem dit stuk terug en kom er mee terug als het voldragen is. De voorzitter; Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Er is nog een tweede termijn dus schroomt U niet om er op terug te komen als ik in gebreke zou blijven. Er is een hele hoop informatie naar ons toegekomen in eerste termijn. Even terug in zijn algemeenheid naar de bezwaren die ik uit de raad aanhoor. Ik denk dat we met zijn allen goed moeten lezen het raadsvoorstel wat er ligt en ook goed de overwegingen op bladzijde drie lezen wat dan inderdaad voor het kollege de aanleiding is om met dit voorstel te komen en daarna is dit een voorstel waarin zeker, ik denk dat regelmatig in elk geval ook gezegd is, niet de exactheid van de cijfer aan de orde is en daarnaast is dit voor het kollege in elk geval een volgende stap om te zorgen voor een akkommodatiebeleid in Lepelstraat wat jaren mee kan en dat is met name de koncentratie voor ons het uitgangspunt is geweest. Ik denk dat de diskussies teveel plaatsvinden over de gevolgen die dat met zich meebrengt, maar dat als zodanig de keuze waar het college het voorstel voor doet, van op dat terrein zou het toch moeten, dat dat te weinig in de beschouwingen meegenomen wordt. Dat is zo maar een algemene indruk die ik vooraf mee wil geven. Dat is een invalshoek waar het voorstel van het kollege op geënt is. Ik heb het idee gekregen dat het voorstel eigenlijk ingegeven zou zijn omdat dit kollege zo graag zou willen privatiseren. Ik ben het met de raad eens dat daar dan een ander stuk voor had moeten liggen. Hier wordt duidelijk gekozen waar moeten de komende 25, 30 of misschien wel 35 jaar, ik heb dat in eerdere raadsvergaderingen ook gezegd, waar moet het sociaal kultureel werk in Lepelstraat zijn huisvesting vinden. Dat is in principe aan de orde. Meneer Van Elzakker U heeft duidelijk aangegeven een aantal elementen op basis waarvan U zegt wij kunnen instemmen daarmee. Uiteraard met wat voorbehoud die ook het kollege in dit voorstel in elk geval nog aangeeft, zaken die wij nog niet opgelost hebben. Personele konsekwenties en dergelijke. Goede afspraken over de kontinuïteit. Het is duidelijk dat wij in het voorstel dat wij aan de raad voorleggen in de zeven punten die wij voorstellen, dat daar duidelijk aangegeven wordt dat er een aantal ijkpunten nog in de vervolgprocedure hier bij de raad aan de orde zullen moeten komen. Dat is met name een goed inzicht in die personele konsekwenties, een goede oplossing daarvan, daar heeft ook het personeel recht op. Die toezegging is ook gedaan door het college. Wij horen ons te gedragen als een volwaardig en een goed werkgever en dat doen wij ook. Goede afspraken over de kontinuïteit, dat is ook terecht, die moeten er ook komen. Deze stap is duidelijk een bepaalde richting op maar is nog niet die eindstap waarin die kontinuïteit ook naar de mening van dit kollege 100% al geregeld is en op papier staat. Natuurlijk moeten er aanpassingen van statuten plaatsvinden, natuurlijk moet er een goede overeenkomst t,

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 59